واردات بنزین در بودجه ۹۳ ردیف ندارد

به گزار ش افکارنیوز، سید مسعود میرکاظمی با اشاره به واردات روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین توسط وزارت نفت در سال جاری گفت: ما از مسئولان وزارت نفت در مورد علت واردات بنزین گزارش خواستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیریت بر تقاضا صورت نگیرد قطعا تولید بنزین داخل کشور جوابگو نخواهد بود گفت: اگر چه آنها اعلام می کنند که قرار است بنزین وارداتی جایگزین بنزین پتروشیمی ها شود ولی اخبار متفاوتی در این زمینه شنیده ایم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ردیف بودجه برای واردات بنزین دیده نشده، حتی در زمان تدوین و تصویب بودجه ما تاکید کردیم به دولت که اگر قصد واردات دارید ردیف بودجه آن را مشخص کنید که ردیف بودجه ای برای این موضوع ندیده اند بنابراین مشخص نیست که چگونه و از چه طریقی قصد واردات بنزین را دارند.

میرکاظمی گفت: متاسفانه در دوره های گذشته هیچ اهتمامی نسبت به ساخت پالایشگاه در داخل کشور نشد و تنها در دولت دهم بود که ساخت پالایشگاه در داخل کشور آغاز شد و مسئولان اسبق تنها اعتقاد داشتند که نفت خام تحویل بدهیم و بنزین بگیریم که امروز گرفتار این سیاست های گذشته هستیم بنابراین اگر اقداماتی که در دولت دهم نشده بود هم اکنون شرایط کشور از وضع کنونی بدتر بود و باید حجم های بسیار زیادی بنزین وارد کشور می کردیم.

وی با اشاره به اینکه باید آقایان از دیدگاه های قبلی خود دست بردارند و به دنبال احداث پالایشگاه و تکمیل پالایشگاه ها و طرح های نیمه تمام پالایشگاهی در کشور باشند خاطرنشان کرد: در این صورت به تدریج از خام فروشی خارج خواهیم شد و به فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی عمل خواهیم کرد.