ارائه تسهیلات برای برخی سرویس‎های رایتل

دکتر "علی اصغر عمیدیان" در گفتوگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، اظهار داشت: اگر اپراتورها اقدام به برقراری رومینگ ملی نکنند، ورودشان به نسل های بالاتر به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: برنامه‎ی زمان بندی شده برای ایجاد رومینگ ملی بین اپراتورها، تعیین و اعلام شده است و تا زمانیکه رومینگ ملی برقرار نشود، ورود اپراتورها به نسل‎های جدید میسر نخواهد بود و مجوزهایی که در آینده‎ی نزدیک برای ورود به نسل‎های سوم و چهارم به اپراتورهای تلفن همراه داده خواهد شد منوط به پیاده سازی رومینگ ملی است.

معاون وزیر ارتباطات، ادامه داد: از آنجایی که در اردیبهشت و خرداد سال جاری سرویس‎های نسل جدید را اعلام خواهیم کرد، اپراتورها باید بسترهای رومینگ ملی را با هماهنگی‎های فی‎مابین اپراتوری تا آن زمان انجام دهند.

عمیدیان تاکید کرد: اگر این هماهنگی‎ها برای ایجاد رومینگ ملی فراهم نشود به طور قطع مجوزهای ورود به نسل های بالاتر برای اپراتورهای متقاضی صادر نخواهد شد.

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار " سیتنا " در خصوص برنامه‎های رگولاتوری برای اپراتور " رایتل " نیز گفت: دوره‎ی انحصار رایتل در تاریخ ۲۹ مردادماه امسال به پایان خواهد رسید و در حال حاضر برنامه‎ای برای تمدید این دوره‎ی انحصار نداریم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: پیرو درخواست رایتل به رگولاتوری و صحبتهای انجام شده، قرار است در بعضی خدمات و سرویسها تسهیلاتی برای این اپراتور قائل شویم.