روزانه چند لیتر بنزین در کشور مصرف می شود؟

به گزارش افکارنیوز،نادر فریدونی نماینده مردم فیروزآباد، قیر، کارزین و فراشبند و عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره کیفیت بنزین‌های وارداتی اظهار داشت: به دلیل نیاز روزانه کشور به حدود ۷۰ میلیون لیتر بنزین ناچاریم در مقطع فعلی از طریق واردات نیازمان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: لازم است همزمان با واردات بنزین بر کیفیت بنزین پتروشیمی‌های داخل کشور نیز کار شود تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز از میزان آلایندگی بنزین‌های ساخت داخل کاسته و این بنزین‌ها جایگزین بنزین وارداتی شود.

عضو کمیسیون انرژی با تاکید براینکه هیچ نگرانی از بابت کیفیت بنزین‌های وارداتی وجود ندارد گفت: بنا بر این است که بنزین وارداتی با استاندارد یورو ۵ وارد کشور شود و تولید داخل هم باید همین استاندارد را داشته باشد و جای امیدواری است که در آینده با توسعه پالایشگاه‌های کشور و همین‌طور با استفاده از تکنولوژی‌های روز، بنزین تولید داخل و همچنین جایگزین کردن انرژی‌های نو به جای انرژی‌های فسیلی نیاز به واردات بنزین را در آینده به مرور کاهش دهیم.

فریدونی در خاتمه خاطرنشان کرد: مجلس قطعا بر کیفیت بنزینهای وارداتی نظارت خواهد داشت و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست.