تعرفه هر کیلووات ساعت برق چقدر خواهد بود؟

به گزارش افکارنیوز، حمید چیت چیان پس از نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: ‌ اگر چه تعرفه برق ۲۴ درصد افزایش یافته است اما با توجه به این که از سال ۸۹ تاکنون هیچ تغییر قیمتی صورت نگرفته بود، این افزایش رقم بسیار ناچیزی محسوب می‌شود.

وزیر نیرو ضمن نادرست خواندن الگوی مصرف و اسراف در مصرف آب و انرژی در کشور گفت: این روند باید اصلاح شود و ما باید همواره کمبود منابع آبی کشور را در نظر اشته باشیم، به ویژه در بخش کشاورزی نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

چیت چیان میانگین جهانی مصرف برق بخش خانگی را حدود ۲۵۰ کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: بیش از ۸۳ درصد خانوارهای ایرانی زیر ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان متوسط مصرف ۲۵۰ کیلووات ساعت برق رقم منطقی برای این بخش باشد.

وی همچنین میزان مصرف آب را بسته به منطقه متفاوت دانست و گفت: در اروپا میانگین مصرف سرانه روزانه آب ۱۵۰ لیتر در روز است حال آن که این میزان در ایران که در منطقه کم باران قرار دارد، حدود ۲۵۰ لیتر است.

وی درباره آنچه در کمیسیون انرژی مجلس رخ داد، نیز گفت: ‌ در این نشست گزارشی از عملکرد و برنامه‌های سال ۹۳ وزارت نیرو ارائه کردم و درباره ابعاد مختلف توسعه صنعت برق از جمله سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شبکه مطرح شد.

انتهای پیام/