به گزارش افکارنیوز،مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه بازار سرمایه گفت: مانند سال گذشته حدود ۳۰۰ شرکت متقاضی حضور در این دوره از نمایشگاه هستند و با توجه به اینکه روند ثبت نام شرکت کنندگان در حال حاضر نهایی نشده است، افزایش متقاضیان تا زمان برگزاری نمایشگاه چندان دور از ذهن نخواهد بود.

سعید مستشار نیمه دوم خرداد ماه را زمان برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه بیان کرد و ابراز داشت: با هماهنگی های انجام شده با بیمه مرکزی، چند شرکت بیمه ای و بانک ها انتظار می رود این دوره از نمایشگاه با کیفیت مناسب تر برگزار شود.

در سال جاری وسعت نمایشگاه به ۴۰ هزار متر مربع افزایش یافته که ۲۰ هزار متر مربع از آن مربوط به فضای مفید است، و نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد رشد نشان می دهد.

مستشار به مهم ترین برنامه های سازمان برای اجرای آن در نمایشگاه بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بورس به منظور معرفی پتانسیل های بازار سرمایه کشور به فعالان اقتصادی عرصه بین المللی در صدد برگزاری همایش بین المللی با حضور سرمایه گذاران خارجی، شرکت های کارگزاری و نهادهای مالی فعال در کشورهای خارجی است و اقدامات اولیه جهت مذاکره با کشورهای خارجی انجام پذیرفته و در مرحله نهایی است.

مستشار گفت: سازمان بورس در نظر دارد همایش بین المللی مذکور را همزمان با هشتمین دوره نمایشگاه بازار سرمایه برگزار کند تا پتانسیل های بورس تهران برای بازدهی مناسب به سرمایه گذاران خارجی معرفی شود.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر حضور شرکت های خارجی دارای غرفه در نمایشگاه، بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که موجب ترسیم چشم انداز بازار سهام کشورمان به سرمایه گذاران خارجی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار به آثار مثبت ناشی از اجرای برنامه ها در نمایشگاه سال جاری بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: می توان به انجام مذاکرات با سرمایه گذاران خارجی جهت تزریق نقدینگی به بورس امیدوار بود و با توجه به بهبود وضع سیاسی کشور و گشایش ارتباطات بین المللی تحقق این امر چندان دور از انتظار نخواهد بود.