گزارش افکارنیوز، از بازار قیمت کالاهای اساسی حاکی از آن است که در بخش خرده فروشی فعلاً قیمت‌ها تغییری نداشته چرا که بنا به گفته فروشندگان مغازه‌ها و فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای فعلا اقلام اساسی بر اساس موجودی انبار از سال گذشته عرضه می‌شود.

قیمت یک کیلو برنج ایرانی بسته به نوع و درجه آن از ۴۶۰۰ تومان نوع شیرودی تا ۷۷۰۰ تومان برنج دم سیاه اعلا متغیر است.

همچنین برنج هندی در کیسه‌های ۱۰ کیلویی از ۳۴ هزار تومان تا ۴۴ هزار تومان متغیر است.

یک کیلو قند ۲هزار و ۵۰۰ تومان و یک کیلو شکر ۲۲۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.

روغن مایع یک لیتری سرخ کردنی ۴۰۵۰ هزار تومان و روغن مایع مخصوص پخت و پز ۴۹۰۰ تومان، روغن جامد ۱۸۰۰ گرمی ۱۳ هزار تومان و روغن جامد در قوطی ۵ کیلویی ۲۱ هزار و ۵۶۰ تومان به فروش می‌رسد.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت میوه و تره بار در بازار امروز

بهنام یکی فروشندگان میوه و تره بار علت کاهش در قیمت اغلب میوه ها و صیفی جات را تغییر فصل و تامین بخشی از میوه و تره بار از اطراف پایتخت عنوان می‌کند و می‌گوید: پیش از این برای هر بار میوه‌ای که از خوزستان به تهران می‌آمد باید یک ونیم میلیون تومان کرایه حمل و نقل می‌دادیم ولی اکنون که بار از اطراف تهران تهیه می‌شود این رقم به۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.

امروز قیمت یک کیلو سیب زرد درجه یک ۴ هزار و ۷۰۰ تومان که در هر کیلو ۶۰۰ تومان کاهش قیمت داشته و نوع درجه دو آن تا ۳۵۰۰ تومان نیز عرضه می شود

یک کیلو سیب قرمز ۵۲۰۰ تومان، موز ۴۹۰۰، کیوی ۴۵۰۰ تومان، ‌لیموشیرین ۲ هزار تومان و پرتقال تامسون کیلویی ۲۴۰۰ تومان است که قیمت هر یک از این اقلام در نوع درجه ۲ یک هزار تومان کمتر محاسبه می‌‌شود.

یک کیلو بادمجان ۲۲۰۰ تومان، کدو ۲ هزار تومان، هویج ۱۵۰۰ تومان، ‌فلفل دلمه ای ۲۹۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار تومان، خیار بوته ای ۲۴۰۰ تومان، سیب زمینی ۲۶۰۰ تومان، ‌پیاز ۱۸۵۰ تومان و لیموترش ۳۳۰۰ تومان در بازار فروخته می‌شود که البته به گفته فروشندگان این صنف نوع درهم و درجه دو ۶۰۰ تومان در هر کیلو ارزان تر است.

قیمت گوشت و مرغ طی یک هفته اخیر افزایش نداشته است


امروز قیمت هر کیلو گوشت گرد ران گوسفندی کشتار روز تهران ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان، ‌هر کیلو گوشت سردست ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت یک کیلو مغز ران گوساله ۳۱ هزار تومان اعلام شد.

همچنین قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و یک کیلو مرغ ۶۵۰۰ تومان، یک کیلو ران مرغ ۵۹۰۰ تومان و سینه مرغ به تنهایی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش میرسد.