بهگزارش افکارنیوز، شهر تهران به لحاظ جمعیتی اولین شهری است که به دلیل پایتخت بودن و همچنین وجود بزرگترین سازمان‌های دولتی و غیردولتی در آن، جایگاه ویژه‌یی را در جذب مسافر به خود اختصاص داده است.

بررسی‌ها و مطالعه آمار ارائه شده نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر، تهران نه تنها به‌عنوان اصلی‌ترین و بزرگترین و مهمترین شهر ایران بلکه از لحاظ سیاحتی و گردشگری و در برخی مواقع از سال به عنوان مرکز نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از جایگاه ویژه‌یی برخوردار است.

با توجه به اینکه شرایط ویژه شهر تهران تأثیر مستقیم بر عملکرد و ترافیک هوایی فرودگاه داشته و خواهد داشت، فرودگاه مهرآباد با پذیرش بیش از ۱۳ میلیون مسافر، رتبه اول جابجایی مسافر را در کشور از آن خود کرده است.

نصراله منصوری شیرازی - مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد - در این باره گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های یک فرودگاه، عملیات پروازی و نشست و برخاست امن‌ است که خوشبختانه فرودگاه مهرآباد دارای بهترین عوامل پروازی‌، سیستم‌های ناوبری، راداری و ارتباطی به‌روز است به‌طوری‌که در سال گذشته بیش از ۱۰۸ هزار نشست و برخاست هواپیما در این فرودگاه انجام شد.

وی ادامه داد: افزایش مساحت و زیربنای ترمینال‌ها و ایجاد امکانات مورد نیاز و رفاهی برای مردم از جمله اقداماتی است که فرودگاه مهرآباد تاکنون توانسته در ارائه این خدمات گام‌های مؤثر و خوبی را بردارد.

شیرازی تصریح کرد: برقراری پرواز در مسیرهای جدید، افزایش پرواز در مسیرهای قبلی و همچنین برقراری پرواز به مقاصد توسعه یافته، همچنین برقراری پرواز شرکت‌های جدیدالتاسیس به شرط اخذ مجوزهای مربوطه یکی از مهمترین اقدامات فرودگاه مهرآباد طی سال‌های گذشته بوده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: به موازات پیشرفت در سایر طرح‌های عمرانی پروژه‌های مختلف در فرودگاه مهرآباد به عنوان مبدا پروازهای کشور، گام‌های اساسی و بنیادین در بستر ایمنی هوایی برای مسافران هوایی فراهم شده که نتیجه آن افزایش پروازها، مسافر و بار بوده است.

وی یادآور شد سال ۹۲ حدود ۹۹ هزار و ۷۰۰ تن بار در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده است.