به گزارش افکارنیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نشست خبری مشترک با موضوع ساختارهای اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با این موضوع که مرکز ملی فضای مجازی کار اجرایی نمی‌کند و کانونی برای سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و نظارت است، موافق هستم.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات افزود: بر اساس حکم مقام معظم رهبری از زمانی که شورای عالی فضای مجازی تشکیل شده، سیاست‌گذاری‌های شورا چتری برای تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه فضای مجازی است.

وی ادامه داد: برای مثال وزارت ارتباطات و هر نهاد دیگری اگر بخواهد کاری انجام دهد، باید ببیند که آیا با سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی همخوانی دارد یا خیر.

واعظی گفت: این مطلب درباره کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز صادق است، به این معنا که کارگروه باید مصادیقی را دنبال کند که از این به بعد شورای عالی فضای مجازی برایش مشخص می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ادامه داد: مرکز علمی فضای مجازی باید سیاست‌هایی را تصویب کند که ابهامات را برطرف نماید.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قبول دارم که وضعیت فعلی اینترنت قابل قبول نیست، باید به سطحی برسیم که ۸۰ درصد گردش اطلاعات در داخل و ۲۰ درصد خارجی باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات همچنین با اشاره به برنامه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال ۹۳ به محض دریافت بودجه اقدامات اجرایی را به سرعت آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین در توضیح تصمیم اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه و تعیین تعرفه تلفن ثابت در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با ۲ سال تاخیر گفت: نمی‌دانم اضافه دریافت ۶۵۰ میلیارد تومانی که در رسانه‌ها نقل می‌شود، از کجا آمده است.

وی گفت: رئیس قبلی شورای رقابت مصوبه‌ای به مخابرات داده بود که باعثبرخی اختلاف‌های تعرفه‌ای شده بود، اما هم‌اکنون مسئولان مخابرات قبول کرده‌اند که برای تمام موضوعات به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به علوم دانش‌بنیان، توجه به تولیدات داخلی، فراهم کردن بستر فعالیت برای بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در بخش ICT از جمله این برنامه‌ها است.

وی توضیح داد: وزارت ارتباطات برای اشتغال در بخش‌ ICT طرحی را تنظیم کرده که این طرح به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۳۰ هزار فرصت شغلی و تا پایان سال آینده ۱۰۰هزار شغل در این زمینه ایجاد میشود.