به گزارش افکارنیوز، این پایگاه خبری با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه نفت و گاز در تهران نوشت: در این نمایشگاه ۱۸۰۰ شرکت از ۳۲ کشور جهان شرکت کرده اند.

نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از ١۶ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ١٩ این ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران ادامه دارد.

به نوشته تایم ترک، غول های انرژی جهان که به علت تحریم های اعمال شده علیه ایران مجبور به کناره گیری در سرمایه گذاری در این کشور شده بودند، با توافقات اولیه بین تهران و ˈگروه ۱ + ۵ ˈ، به آرامی در پی بازگشت به ایران هستند.

تایم ترک نوشت: سفرای کشورهای فرانسه، اسپانیا، هندوستان، فنلاند، مالزی، استرالیا، لبنان، ازبکستان و نمایندگان بلندمرتبه کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون آلمان، فرانسه و ایتالیا و نمایندگان بخش انرژی کشورهای ترکیه، کره، ژاپن، آمریکا، روسیه، چین و امارات در نمایشگاه نفت و گاز ایران شرکت کردند.

به نوشته تایم ترک، شرکتهای ˈشلˈ، ˈبی. پیˈ، ˈتوتالˈ، ˈزیمنسˈ، ˈپتروناسˈ، ˈرپسولˈ، لوک اویل، ˈانیˈ و شرکتهای انرژی چین در این نمایشگاه شرکت کرده و شمار شرکت کنندگان در نمایشگاه ایران نسبت به دوره قبل ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

این پایگاه خبری اضافه کرد: با کاهش تحریم ها علیه ایران ، این کشور سعی در بازسازی مجدد زیرساخت های خود در بخش انرژی دارد و در طول پنج سال آینده ایران ۱۵۰ میلیارد دلار در بخش انرژی سرمایه گذاری و بخشی از این سرمایه گذاری را از خارج تامین خواهد کرد.