پایتخت نفتی و گازی ایران کجاست؟

به گزارش افکارنیوز، سیدعلی ادیانی در حاشیه بازدید اعضا مجمع نمایندگان صاحب سهام شرکتهای تابعه وزارت نفت از پالایشگاه خانگیران افزود: اگر ما عسلویه را پایتخت نفت و گاز و انرژی کشور می‌دانیم اما در سطح دیگری باید اعلام کنم با توجه به گازرسانی پالایشگاه خانگیران به پنج استان حوزه شمال شرق کشور، این پالایشگاه پایتخت نفت و گاز شرق و شمال کشور است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه خانگیران گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می‌کند اظهار کرد: ما با توجه به رسالت مجموعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در این خطه از کشور، فعالیت، رشد و تقویت نفت و گاز شرق را باید با امنیت ملی کشور گره بزنیم و این به معنی تضمین امنیت انرژی در نقطه استراتژیک و حساس کشور(استانهای شمالی) است.

ادیانی بر تکیه به توانمندی داخل در تامین قطعات صنعت نفت وگاز تاکید کرد و گفت: این موضوع بدان معنی نیست که ما راه مراوده و تجارت بین المللی را قطع کنیم بلکه در عین تعامل و همکاری تجاری و نوع بازاریابی دقیق در سطح بین المللی، هم قطعات مورد نیاز این صنعت را تامین و هم زمینه را برای فروش و صادرات گاز فراهم کنیم.

مدیرکل حسابرسی و امور مجامع وزارت نفت تاکید کرد: ما اصل را بر این موضوع قرار داده‌ایم که در چارچوب مدیریت جهادی به خودکفایی و استقلال داخلی دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: رویکرد مجمع نمایندگان صاحب سهام شرکتهای تابعه وزارت نفت، رویکرد حمایتی و تقویت برنامههای راهبردی وزارت نفت خواهد بود.