به گزارش افکارنیوز، احمدرضا خادمی - معاون دفتر تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری، با بیان اینکه اعتبار سالانه نگهداری راهها تقریبا یک دهم استاندارد‌های جهانی است، اظهار کرد: بر اساس استاندارد جهانی سه تا پنج درصد ارزش جاده‌های کشور، پل‌ها، ابنیه‌ها و تونل‌ها باید صرف بهسازی و نگهداری ‌از آن‌ها شود که با احتساب این رقم سالانه باید حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نگهداری اختصاص یابد.

وی افزود: این در حالی است که این اعتبار، سالانه هزار میلیارد تومان است یعنی یک هشتم اعتبار مورد نیاز اختصاص داده می‌شود.

خادمی تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبار اختصاص داده شده در این زمینه کم است نمی‌توانیم نقاط پرحادثه را با سرعت لازم ایمن کنیم و طبیعی است که سوانح جاده‌ای با سرعتی که مدنظر مردم و دولت است کاهش نمی‌یابد.

مشاور معاون راهداری سازمان راهداری اظهار کرد: اگر اعتبارات واقعی و مورد نیاز را اختصاص دهند این انرژی و پتانسیل را در نیروی انسانی حوزه معاونت راهداری شاهد هستیم که جاده‌ها را به استاندارد جهانی رسانده و تمام گاردیل‌های فرسوده را مرمت کنیم ولی این اعتبارات خیلی کم است.

وی گفت: باید ۲۰ درصد از اعتبارات استانها برای نگهداری و ایمنسازی راههای آن منطقه اختصاص یابد این در حالی است که پارسال این اعتبارات حدود سه تا پنج درصد بود و این نشان میدهد که استانداران باید عنایت بیشتری نسبت به بخش راه و راهسازی داشته باشند.