تمدید دو قرارداد نفتی کویت با یک خریدار عمده نفت ایران

به گزارش افکارنیوز، بخش بازاریابی نفت کویت از تمدید دو قرارداد نفتی به ارزش سالانه ۳.۷ میلیارد دلار با شرکت های نفتی هندی «بهارات پترالیوم و بهارات عمان» خبر داد؛ دو شرکتی که از بزرگترین شرکت‌های پالایش نفت در هند به شمار می‌روند و در طول روز بیش از ۶۷۰ هزار بشکه نفت را پالایش می کنند.

هند که مارس ۲۰۱۲ در پاسخ به فشارهای آمریکا برای کاهش خرید نفت از ایران اعلام کرده بود، «قطع روابط تجاری با ایران برای هند ممکن نیست» از خریداران عمده نفت ایران در آسیا است و تحریم‌های آمریکا فشار زیادی بر این کشور برای کم کردن از خرید نفت خود از ایران وارد آورده. این کشور تاکنون بارها عدم توانایی خود در کاهش شدید از وابستگیش به نفت ایران و درخواستش از ایالات متحده برای معافیت هند از تحریم‌ها را عنوان کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه القبس کویت، هند و کویت در جلسه برگزار شده در مورد افزایش مقدار نفت خام مبادله‌ای تا سقف ۵۰ هزار بشکه در روز از سال ۲۰۱۵ به بحثو گفتگو نشستند و آن را گامی مثبت در جهت افزایش حجم تبادل تجاری میان دو کشور هند و کویت دانستند.

در مراسم دو قرارداد ذکر شده «ناصر المضف» رئیس بخش بازریابی شرکت ملی نفت کویت، «جمال اللوغانی» معاون مدیر بازاریابی نفت خام و گاز، «انور معتوق» مدیر فروش نفت خام و چند تن دیگر از شخصیت های دیگر کویتی و همچنین سفیر هند در کویت و وکیل وزارت نفت این کشور نیز حضور داشتنند.

در پایان این جلسه طرف هندی گرمی روابط میان کویت و هند را ستود و بر افزایش حجم تبادلات تجاری تاکید کرد؛ ناصر المضف رئیس بخش بازریابی شرکت ملی نفت کویت نیز تمدید این قرارداد را به دولت هند تبریک گفت.