وزیرکار: برندهای بزرگ ایرانی مرده‌اند

به گزارش افکارنیوز، علی ربیعی در دومین دوره معرفی برترین شرکتهای منطقه آذربایحان شرقی اظهار کرد: اگر بخواهیم ایران را به سمت اقتصاد مقاومتی برسانیم، باید مصرف داخلی ما مصرف ملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد یک برند، کار مشکلی است و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو داشتن برندهایی شاخص است.

او نقطه ضعف برندهای ایرانی را نبود سرمایه اجتماعی دانست و گفت: هنوز در کشور نتوانسته‌ایم تعهدات اخلاقی را رشد دهیم.

ربیعی گفت: با برنامه ریزیهای منسجم تلاش می کنیم برند ایرانی بسازیم و باید ذائفه ایرانی را با برند ملی آشتی دهیم.

وزیر کار دلواپسی خود را ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت فعلی دانست و گفت: ایرانیان دلواپس سفره‌های خود هستند و دلواپسی ما کار و تلاش است.

وی خواستار توجه بیش از پیش به تبریز شد و افزود: تبریز برای ما استان نیست بلکه هویت ایرانی است و باید توجه ویژه ای نسبت به این استان صورت گیرد.

وی با انتقاد از آموزشهای " بابا آب داد و نان داد " در کتب درسی خاطر نشان کرد: باید به کودکانمان تلاش و پشتکار را آموزش دهیم.

وی با تکید بر لزوم تغییر فرهنگ کار در کشور گفت: تنها با تولید محور بودن است که اخلاق نیز در جامعه حاکم خواهد شد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می کند مسیر درستی را برنامه ریزی کند تا آیندگان نیز در مسیر درست قدم بردارند.