سيد محمد بياتيان عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با ابراراقتصادي اظهار داشت: در مساله توليد خودرو كه عرضه آن ارتباط مستقيمي به بازار اين محصول دارد بايد تكليف قيمت گذاري توسط بازار و حاشيه آن روشن شود.

وی افزود: در مقوله قیمت گذاری می توان از پارامترهایی همچون کیفیت خودرو و رضایت مندی مشتری استفاده کرد و رویه کنونی بنظر منطقی و کارگشا نخواهد بود.

بیاتیان با بیان اینکه تصدی گری دولت در حوزه خودرو یکی از بزرگترین معضلات این حوزه بشمار می آید تاکید کرد: اصولاً دولت نباید به این شکل وارد فضای قیمت گذاری محصول شود و شایسته تر آن است که تولید محصولی همچون خودرو که اقشار مختلفی با آن سرو کار دارد به بخش خصوصی واگذار شود.

وی خواستار توجه ویژه خودروسازان به افزایش رقابت در بازار شد و تصریح کرد: اگر این اتفاق صورت پذیرد و رقابت بین تولیدکنندگان افزایش یابد، نهایتاً فضای تجاری باز شده و می توان امیدوار بود که هم مصرف کننده و هم تولیدکننده سود ببرند.

وي خاطرنشان كرد: صنعت خودرو كشور بايد با ادامه سير صعودي و پيشرفت هاي خود بازار داخلي و منطقه اي خود را گسترش دهد و با در اولويت قرار دادن مباحث كيفي بدنبال تحقق حقوق مصرف كننده باشد.