تعیین قیمت خودرو فردا درجلسه شورای رقابت

به گزارش افکارنیوز، رضا شیوا، درباره جزئیات رایزنی اعضای شورای رقابت با مسئولان دولتی به منظور تعیین تکلیف قیمت نهایی خودرو، اظهار داشت: همانطور که گفته بودم فرمول بازنگری قیمت گذاری خودرو نهایی شده است اما به دلیل مشورت و همفکری با مسئولان دولتی هنوز به مراجع ذی ربط ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است در جلسه فردای اعضای شورای رقابت با مسؤلان دولتی رایزنی نهایی بررسی قیمت گذاری خودرو صورت گیرد، افزود: به احتمال زیاد اگر در این جلسه به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم فرمول جدید بازنگری خودرو را چهارشنبه جاری در جلسه شورای رقابت نهایی و ابلاغ خواهیم نمود.

هفته گذشته شیوا رئیس شورای رقابت در رابطه با جزئیات جلسه شورای رقابت که به‌منظور تعیین و بازنگری فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو برگزار شده بود. گفته بود: در این جلسه گزارشات کارشناسی مسئولان مختلف مورد بررسی قرار گرفت و گزارش بانک مرکزی در مورد نرخ تورم‌بخشی، کیفیت خودرو و بهره‌وری تولیدات با ارزیابی بیشتری در این جلسه همراه شد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: در این جلسه کار کارشناسی مناسبی برای تعیین فرمول جدید خودرو انجام شد و در نهایت این فرمول با بازنگری‌های مطلوب مورد تأیید تمام اعضا قرار گرفت.

شیوا با بیان این‌که مواضع امروز سخنگوی دولت در منتفی شدن افزایش قیمت خودرو باعثگردید تا امروز شورا نظر نهایی خود را در بازنگری فرمول قیمت‌گذاری خودرو اعلام نکند، تصریح کرد: منتظریم تا با اعلام برنامه و سیاست‌های دولت در هفته آینده فرمول بازنگری جدید خودرو را اعلام کنیم.

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به اینکه در فرمول بازنگری شده کار کارشناسی مناسبی صورت گرفته و از همه جهت فرمول قابل قبولی در قیمتگذاری خودرو تعیین شده است، گفت: مواضع امروز سخنگوی دولت باعث گردید تا اعضای شورا فرصتی را برای تأیید نهایی فرمول جدید درخواست و طی روزهای آینده با اطلاع از برنامههای دولت در جلسه آینده این فرمول را نهایی سازند.