معارفه مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان

به گزارش افکار ، حق وردي، نايب رييس هيات مديره صندوق قرض الحسنه بانک پارسيان دراين مراسم با اشاره به اينکه کليه فعاليت هاي صندوق در بستر شعب بانک پارسيان صورت مي گيرد، خاطر نشان کرد: از ويژگي ها ي صندوق قرض الحسنه بانک پارسيان در مقايسه با ساير بانکها، جمع آوري و تخصيص منابع با استفاده از بستر شعب بانک پارسيان است که همه اين فعاليت ها بدون هيچ هزينه اي انجام مي گيرد و در اين راه خير از پتانسيل، ظرفيت و توانمندي همه شعب پارسيان استفاده مي شود.

حق وردی با اشاره به افتتاح صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به عنوان اولین صندوق قرض الحسنه در میان شبکه بانکی با حضور رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها، از بانک پارسیان به عنوان یکی از پیشگامان تفکیک قرض الحسنه از سایر فعالیت های بانکی نام برد و افزود: تشکیل صندوق قرض الحسنه بانکها به طور کلی یک الزام قانونی بود که هربانکی بخواهد فعالیت کند مکلف است بخش قرض الحسنه را از فعالیت های بانکی خود جداکندکه بانک پارسیان به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه توانست بعنوان اولین بانک، گام های موثری در زمینه قرض الحسنه بردارد.

نایب رییس هیات مدیره صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان یکی از علل موفقیت صندوق در این مدت کوتا ه را هزینه اندک آن عنوان کرد که با این هزینه اندک و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای جوان بانک پارسیان، توانست صندوقی به این گستردگی را ایجاد کند که هم اکنون مورد توجه شبکه بانکی قرار گرفته است.

آقای رضایی، سرپرست معاونت مالی و عضو هیات مدیره صندوق قرض الحسنه؛ که پیش از این سرپرستی این صندوق را نیز به عهده داشت، ضمن تشکر از همراهی و همدلی کارکنان صندوق افزود: سیاست صندوق در حمایت از مناطق محروم و حمایت از بیماران خاص و همچنین اعطای تسهیلات ازدواج، دانشجویی، درمان و خود اشتغالی است و در این مدت اقدامات ارزنده ای در خصوص جذب منابع و اعطای تسهیلات صورت گرفته است و خوشحالم از اینکه امروز این مسئولیت به آقای بهنام تفویض شد. آقای بهنام حسین پور از ابتدای شکل گیری تا پیشرفت صندوق زحمت زیادی کشیدند و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان امیدوارم با درایت وی خیلی سریعتر از پیش اهداف عالیه صندوق محقق شود.

آقای بهنام حسین پور، مدیرعامل جدید صندوق نیز ضمن تشکر از مدیران ارشد بانک و اعضای هیات مدیره به خاطرحسن اعتماد و حمایت ایشان اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزارم که توفیق دوباره خدمت دراین صندوق را که هدف آن اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و تببین آثار نیک و برکات قرض الحسنه می باشد را به اینجانب اعطا فرمود.

وی با اشاره به نگاه ویژه جناب آقای دکتر دیواندری، مدیرعامل بانک و جناب آقای دکتر شمس عالم، عضو هیات مدیره بانک پارسیان به فرهنگ و سنت قرض الحسنه، اظهار امیدواری کرد که با حمایت ایشان و دیگر اعضاء هیات مدیره محترم صندوق و همراهی و همکاری مجموعه کارکنان بانک پارسیان و صندوق بتوانیم گام های موثری در راستای خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه و احیاء و اعتلای سنت پسندیده قرض الحسنه که ریشه در اعتقادات ما دارد برداریم.

شایان ذکر است؛ طی مدت کوتاهی که ازتاریخ افتتاح صندوق می گذرد با سرپرستی آقای رضایی و همراهی وهمکاری کارکنان صندوق، اقدامات ارزنده ای در خصوص جذب منابع و اعطای تسهیلات بعمل آمده است.

تدوین و پیشنهاد برنامه ها، سیاست ها و خط مشی های اعتباری، یکی از اولین اقدامات واحد اعتبارات صندوق بود که بستر فعالیت در زمینه اعطای تسهیلات قرض الحسنه شد و به دنبال آن نیز، انجام مکاتبات با بانک مرکزی و اتصال به سامانه ازدواج صورت گرفت. اعطای ۱۶۶۷ فقره وام ازدواج با رقمی بالغ بر پنجاه هزار میلیون ریال، یکی از نتایج ارزنده صندوق در این مدت کوتاه است.

تصميم بانک در جهت تاًسيس صندوق قرض الحسنه، سرآغاز تلاش همکاراني شد که در اجراي اين تصميم، در مقام مدير عامل، کارشناس و کارمند اجرايي، عهده دار راه اندازي آن گرديدند و قطعاً قرار گرفتن در جايگاه نخستين صندوق قرض الحسنه بانک ها و شکل گيري فعاليت هاي آن، مرهون همين تلاش و محصول تمامي زحماتي است که اين عزيزان متحمل شدند.