ردپای مافیای ایتالیا در بخش‌های مختلف اقتصاد آلمان

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری آلمان اعلام کرد، سازمان‌های مافیایی ایتالیا با سوء استفاده از نقاط ضعف و نقایص مقررات مالی و کیفری آلمان در بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور که بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود، نفوذ کرده‌اند.

بر اساس گزارش یک گروه پژوهشی، مقامات آلمان دامنه نفوذ سازمان های مافیایی ایتالیا را در اقتصاد این کشور - که چهارمین اقتصاد بزرگ جهان است - دست کم گرفته اند و این به ضرر این کشور است.

" دیوید شراون "، خبرنگار روزنامه " فانک مدینگروپ " در گفتگو با خبرگزاری آلمان گفت: مقامات آلمان هنوز به جدی بودن مشکلات و پیامدهای ناشی از نفوذ این سازمان ها به اقتصاد آلمان پی نبرده اند.

وی از مقررات نه چندان سختگیرانه برای جلوگیری از پولشویی و تصرف اموال، محدودیت شنود مکالمات تلفنی، و فقدان مقرراتی مشابه مقررات وضع شده در ایتالیا که صرفاً عضویت در یک سازمان مشابه سازمان های مافیایی را جرم می داند انتقاد کرد.

شراون گفت: مقررات ما اصلاً سختگیرانه نیست و زمینه را برای سوء استفاده آسان مافیا فراهم می سازد. آنها می توانند هر کاری که می خواهند در کشورمان انجام دهند.
به عقیده " آنا ماریا نیفر "، گزارشگر شبکه رادیویی دبلیو دی آر آلمان، گمان می رود از هر پنج پیتزافروشی در این کشور، یک پیتزافروشی در فعالیت های مافیا دست دارد. مافیای ایتالیا از این پیتزافروشی ها به عنوان کسب و کار صوری برای پولشویی، محل ملاقات اعضای مافیا یا قاچاق سلاح و مواد مخدر استفاده می کنند..

به عقيده شراون، شايد بحران اقتصادي در ايتاليا و اقدامات مؤثر فزاينده پليس اين کشور در روي آوردن باندهاي تبهکار ايتاليايي براي فعاليت در کشورهاي ديگر موثر بوده است.