تا اصلاح مصرف انرژی راه طولانی است

به گزارش افکارنیوز، جلسه تودیع و معارفه سید مجتبی شفیعی و علیرضا فیض بخش رئیس جدید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با حضور محمدشریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.

معاون رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه باید بر خود فرض بدانیم در زمینه اصلاح مصرف انرژی و بهره گیری بهتر از آن هنوز حرکتهای زیادی را باید انجام دهیم، گفت: باید گام‌های پر شتاب و متنوع‌تری برداشته شود تا بتوانیم به هدف خود در این زمینه برسیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در دنیای امروز انرژی عامل موثر و انکار ناپذیری در توسعه صنعتی کشورها است، خاطرنشان کرد: پیش بینی ها نیز حاکی از آن است که انرژیهای فسیلی تا سال ۲۰۷۰ همچنان در جایگاه نخست توسعه صنعتی کشورها نقش خود را ایفا می کند.

وی ادامه داد: براساس شاخص اقتصادی " جی سی آر " رتبه رقابت پذیری ایران درجهان از رتبه ۸۲ به رتبه ۶۶ و در منطقه نیز به رتبه نهم رسیده که موجب تاسف است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با اشاره به مولفه‌های تعیین کننده شاخص رقابت‌پذیری اقتصاد هر کشور گفت: نزول این شاخص به معنای کاهش رفاه در جامعه است.

وی تصریح کرد: ایران برای ارتقا سطح رقابت‌پذیری اقتصاد خود در جهان راه سختی را پیش‌رو دارد و برخی مسائل مانند تحریم‌های بین‌المللی نیز این راه را سخت تر کرده است.

در ادامه این مراسم علیرضا فیض بخش رئیس جدید ستاد مدیریت حمل و نقل گفت: ساختارستاد مدیریت حمل ونقل وسوخت برای انجام وظایف حاکمیتی باید نوسازی و تغییر کند.

وی بابیان اینکه اجرای وظایف حاکمیتی به صورت کامل کارسختی است که باید انجام شود، افزود: برون سپاری وظایف تصدی گری، بررسی و اصلاح ساختار، ارائه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت از مهمترین اقدامات این ستاد در آینده خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به سخنان معاون اجرایی رئیس جمهور در خصوص وظایف حاکمیتی گفت: شاید برخی از اقدامات فرابخشی ستاد کنارگذاشته شده و یا به آن عمل نشده است اما باید با بررسی و اصلاح ساختار ستاد که قطعا کار سختی است به سمت تحقق این اهداف حرکت نماییم.

فیض بخش با تاکید بر وظایف ستاد ابراز امیدواری کرد با تلاش همکاران و ترسیم مسیر درست بتوانیم با مدیریت جهادی به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

علیرضا فیض بخش رئیس ستاد سوخت کشور با حکم محمدشریعتمداری جانشین سید مجتبی شفیعی شد،وی پیش از این معاون صادرات گروه صنعتی ایران خودرو بود.