گسترش صنعت توریسم می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال را حل کند

به گزارش افکارنیوز، ناصر عاشوری قلعه رودخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران جایگاه کشورمان را در حوزه گردشگری، جایگاهی مهم دانست واعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ میراثفرهنگی و هم طبیعت گردشگری جایگاه بسیار مهمی دارد.

وی افزود: یونسکو ما را در حوزه ظرفیت‌های گردشگری و میراثفرهنگی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا می‌داند و این به دلیل بناهای فاخر و تجلی هنر اصیل ایرانی اسلامی در معماری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در صنعت توریسم دارا هستیم، استفاده از این ظرفیت‌ها ناخوشایند است و در جایگاه پائینی میان دیگر ملل قرار داریم.

عاشوری با تاکید بر اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، توجه به مسئله رونق اقتصادی از مسیر گردشگری به ویژه معماری مسئله ای مهم به شمار می رود، گفت: ورود گردشگران به ویژه گردشگران خارجی سبب آشنایی آنان با فرهنگ و قدمت تاریخی کشورمان شده و از سویی در تمامی بخش‌های حمل و نقل، اسکان و خرید ارزآوری و سودآوری فراوان دارند.

وی با بیان اینکه برای توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگران خارجی، لغو روادید با برخی کشورهای دوست و همسایه صورت گیرد، گفت: برای تحقق اهداف خود در این حوزه باید بتوانیم در یک چارچوب و فضای بازتری ارتباطات فراملی را گسترش دهیم که لغو روادید یکی از این راهکارها به شمار می رود چرا که تسهیل در تردد سبب توسعه ورود و خروج گردشگران می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا از این معماری با قدمت ۳ هزار ساله در مسیر رونق اقتصادی و توسعه فرهنگ استفاده نمی‌شود.

عاشوری گفت: فرهنگ و اقتصاد در عین جدایی مکمل هم بوده و در واقع در کنار این مسئله فرهنگی شاهد اشتغالزایی فراوان و تاثیرات شگرف اقتصادی آن نیز هستیم، داد و ستد و تجارت، حمل و نقل، هتلینگ و تمامی اینها برای یک گردشگر معرف رونق چرخه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: معماری یکی از عواملی بوده که سبب توسعه صنعت توریسم می‌شود، باید به مسائل مهم دیگر در این حوزه نظیر تقویت فرهنگ مهمان نوازی و ارائه خدمات هرچه بیشتر برای رفاه آنان توجه ویژه شود.

دومین همایش بین المللی معماری و توریسم ۸ و ۹ خرداد ماه امسال در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی(مشهد مقدس) برگزار می‌شود.