ایران خودرو به دنبال شریک جدید

به گزارش افکارنیوز، هاشم یکه زارع، در رابطه با آخرین نتایج مذاکرات شرکت پژو فرانسه با ایران خودرو برای تجدید همکاری‌ها، اظهار داشت: مذاکرات ایران خودرو با شرکت پژو همچنان در حال پیشرفت است اما هنوز به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به صورت جدی مذاکرات خود را با پژو انجام می‌دهیم، افزود: البته بنده از همان روزهای نخست مذاکره با پژو اعلام کرده بودم که ایران خودرو در تلاش است علاوه بر پژو یک شریک غیر فرانسوی نیز داشته باشد.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: در طول این مذاکرات همچنان تأکیدات زیادی بر تحقق پیش شرط های خود در تجدید همکاری ها داریم و به نظر می رسد در نهایت به نتایح مناسبی دست پیدا خواهیم کرد.

پیش از این یکه زارع، گفته بود: اگر پیش شرط‌های ایران خودرو برای شرکت پژو از جمله سرمایه گذاری، دانش فنی، مرکز تحقیقات مشترک فراهم آید یکی از محصولات مشترک، خودروی ۳۰۱ خواهد بود.

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به اینکه بدون تحقق این پیش شرط ها نباید به فکر همکاری با شرکت پژو بود، اظهارداشت: ظرف سه سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در گروه خودروسازی ایران خودرو با حضور شرکت های صاحب نام خودروسازی به غیر پژو خواهید بود.

یکه زارع با بیان اینکه شرکت های خودروساز نباید با مونتاژ کاری وابستگی خود را به شرکت های خودروساز خارجی افزایش دهند، گفت: اگر در تنظیم قراردادهای جدید روال گذشته انجام شود اقدام چشم گیری در مذاکرات انجام نخواهد شد و همچنان در حد مونتاژ کاری خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر خود با مسئولان پژو اعلام کردیم اگر این پیش شرطها فراهم نشود شرکت پژو باید بازار ایران را فراموش کند و آن اشتباه ده سال پیش که در کنار شرکت ایران خودرو یک شرکت فرانسوی نیز در بازار به فعالیت می پرداخت تکرار نخواهد شد.