رئیس جمهور کاهش تورم را مدیریت کرد

به گزارش افکارنیوز، علی ربیعی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت در سال ۹۳ اهتمام جدی برای رفع موانع تولید و خروج از رکود و ایجاد اشتغال دارد. در بخش صنایع موجود، بازرسان کار فعال خواهند شد تا در زمینه کاهش معضلات زیست محیطی این صنایع اقدام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: پس از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها، انتظار می رفت تورم افزایش یابد اما با مدیریت شخص رئیس جمهور و اعضای اقتصادی کابینه دولت در حفظ روند رو به کاهش تورم، موفق بودیم اما به این موضوع کمتر پرداخته شده است.

ربیعی توجه به الزامات زیست محیطی را در رونق اقتصادی مؤثر خواند و افزود: ما در وزارت تعاون، مفهومی به نام شغل شایسته و در سازمان حفاظت محیط زیست مفهومی به نام شغل سبز داریم و ما می توانیم علاوه بر بهره وری نیروی کار به بهره وری مواد و انرژی بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از مباحثمطرح شده در تفاهمنامه امروز ایجاد مشاغل جدید است که ما تاکنون، استانداردهای ۱۰۰ عنوان شغل سبز را در سازمان فنی و حرفه ای نوشته ایم. وزیر کار با اشاره به اینکه دو جنبش عظیم کارآفرینی و تغییر نگرش به سمت محیط زیست نیازمندیم افزود: سال ۹۳ سال تولید و اشتغال و سال زندگی بهتر و سالم تر برای مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: طرح بیمه های سلامت در سال ۹۳ با جدیت دنبال می شود و تحقق سلامت ناشی از مسائل زیست محیطی نیز جزو برنامه های کاری ما است.