ارائه لایحه آزادسازی معاملات سهام عدالت

به گزارش افکارنیوز، محمد رضا پورابراهیمی، درباره موضوع آزاد سازی معاملات سهام عدالت، گفت: موضوع آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت با مشکلاتی روبرو بوده که مسئله اول این است که حدود ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور که دارنده سهام می باشند از مزایایی برگه های این سهام اطلاع کافی ندارند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت های که سهام آنها بصورت سهام عدالت ارائه شده از لحاظ اقتصادی کارآیی مطلوبی ندارند به دلیل اینکه دولت بطور غیر مستقیم این شرکت ها را مدیریت می کند.

پور ابراهیمی داورانی افزود: ۹۵ هزار میلیارد تومان ارزش سهام عدالت برآورد شده و دولت می تواند با آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت به حدود۴۰ میلیارد تومان منابع دسترسی پیدا می کند این در حالی است که کل بودجه عمرانی دولت در سال گذشته تقریبا ۱۳ میلیارد تومان بوده بنابراین با آزاد سازی معاملات سهام عدالت دولت می تواند طرح های نیمه تمام را کامل کند.

طراح آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت در مجلس گفت: پیش نویس طرح آزاد سازی معاملات سهام در مجلس در حال نهایی شدن است و مقرر شده دولت لایحه ای در این زمینه از طریق وزارت اقتصاد ارائه کند بنابراین در صورتی که دولت تا آخر ماه جاری پیش نویس لایحه مذکور را به مجلس ندهد، طرح آزاد سازی معاملات سهام عدالت از طریق کمیسیون اقتصادی به صحن علنی ارائه می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: زمان آزادسازی خرید و فروش سهام عدالت مشخص نشده است به دلیل اینکه پس از تصویب این طرح یا لایحه، معاملات سهام عدالت ممکن می شود البته این امکان نیز وجود دارد که موضوع به تایید مجلس نرسد.