تولید ۴۰ درصد روغن کشور تا سال ۹۷

به گزارش افکارنیوز، عباس کشاورز عصر دوشنبه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران، افزود: روند تولید کشت دانه های روغنی از امسال با کمک دولت و همکاری کشورهای خارجی افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به فرانسه نیز ایران برای تولید کشت دانه های روغنی با همکاری کشورهای خارجی پیشنهاداتی را در فرانسه مطرح کرد که این طرح مورد توافق دو کشور قرار گرفت.

معاون تولیدات گیاهی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: در صورتی که تمام شرایط لازم و انتظارات این طرح برای افزایش کشت دانه های روغنی فراهم شود به طور حتم ایران می تواند بخشی از روغن مورد نیاز خود را تامین کند.

کشاورز اضافه کرد: براساس این طرح کنجاله مورد نیاز کشور نیز تامین خواهد شد و بخشی از خوراک دام نیز تحقق می یابد.

وی درخصوص تامین ذرت مورد نیاز نیز گفت: در تولید ذرت، امید به خودکفایی نداریم اما تمام تلاش ما این است که ارقام میان رس و زودرس را جایگزین ارقام بلندمدت کنیم تا کشاورزان انگیزه بیشتری برای کشت و تولید ذرت مورد نیاز کشور داشته باشند.

کشاورز تاکید کرد: این ارقام باید با پتانسیل بالای ۷۰۰ در هکتار باشند که خوشبختانه بخش خصوصی اقدام به واردات والدین این ارقام به داخل کشور کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون این ارقام به میزان لازم در کشور تکثیر می شود و وابستگی مرزی در این خصوص نخواهیم داشت.

وی افزود: به دلیل محدودیت آب و شرایط کشور ذرت و برنج محصولاتی هستند که فعلا نمی توانیم نیاز کشور را از طریق تولیدات داخل تامین کنیم، بنابر این باید افزایش تولید را با استفاده از ارقام پرمحصول در دستور کار قرار دهیم.