به گزارش افکارنیوز، سیاوش ساعی‌فر رئیس انجمن انبوه‌سازان استان خوزستان، افزود: در استان خوزستان بخش زیادی از مصالح ساختمانی از دیگر استان‌ها وارد می‌شود که این عوامل می‌تواند بار هزینه‌های حمل‌ونقل اضافی با بعد مسافت طولانی افزایش دهد.

وی تصریح کرد: همچنین نیروهای کارآمد و متخصص اجرایی در استان خوزستان به اندازه کافی وجود ندارد و بسیای از نیروها از دیگر استان‌ها انتقال می‌یابند.

ساعی‌فر در ادامه گفت: نرخ خدمات طراحی و مهندسی که سازمان نظام مهندسی برآورد می‌نماید و نرخ خدمات بابت دریافت اشتراکات برق و دیگر هزینه‌های مضاعف را به می‌آورد که می‌تواند در افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به شرایط اقلیم گرم در استان خوزستان افزود: آب‌وهوای گرم خوزستان بر کیفیت کار تأثیرگذار است چرا که باعثمی‌شود نرخ دستمزدها نسبت به سایر استان‌ها بیشتر باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان در خصوص ورود دلالان در حوزه مسکن تصریح کرد: چنانچه روابط سالم و در چهارچوب قانون و مقررات باشد و هیچ‌گونه ابهامی در آن نباشد ورود دلالان و یا واسطه‌ها در حوزه مسکن نمی‌تواند مشکل‌ساز باشد.

وی در ادامه گفت: در برخی موارد براساس روابط سالم و شفاف مشتری به راحتی شناسایی می‌شود و متقاضی مسکن هم می‌تواند آپارتمان موردنظر را خریداری کند.

ساعیفر در پایان یادآور شد: استان خوزستان جزء معدود استانهایی است که بالاترین هزینههای ساختوساز را ناچارا پرداخت میکند.