وزارت نیرو برای اصلاح قانون آب چه کرده است؟

به گزارش افکارنیوز، رضا انجم شعاع، با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت نیرو تامین آب برای مردم است، گفت: مشکلات کم آبی به دلیل بهره برداری‌های بی رویه از سفره‌های زیرزمینی طی چند سال گذشته به وجود آمده است.

معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیروبا بیان اینکه طرح های متعددی برای تامین آب مردم در دست اجرا است، ‌افزود: احداثشبکه های آبیاری در پایین دست سدها و تکمیل آنها وهمچنین تکمیل خطوط بزرگ آبرسانی در راستای رفع مشکل کم آبی در دستور کار وزارت نیرو است که به مرور انجام می شود.

وی افزود: ممکن است دلیل رکود در اجرای پروژه ها کمبود منابع باشد که با تدبیر وزارتخانه و روش های جدید ظرفیت‌های قانون برنامه مثل ماده ۱۴۱ و تولید و خرید پساب و خرید تضمینی آب می تواند انگیزه حضور بخش خصوصی را برای تامین آب کشور فراهم کند.

انجم شعاع درباره پایین بودن فشار آب در برخی نقاط، گفت: این مورد در وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته و قطعا کاهش بارندگی در فصل پاییز و زمستان و در نتیجه آن کاهش ذخیره سدها در کاهش فشار آب بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه امیدوارم کمبود آب با بارندگی های اخیر و آتی برطرف شود، ‌ گفت: طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی در دستور کار وزارت نیرو است و اجرای این طرح نیاز به زمان و منابع مالی بیشتری دارد.

معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تفکیک آب شرب و بهداشتی گفت: در اصلاحیه قانون آب که در دستور کار وزارت نیرو است موانع اجرای این طرح برداشته خواهد شد.

انجم شعاع در این باره که اجرای این طرح از چه شهری آغاز می شود، گفت: هنوز مشخص نیست و نتیجه نهایی پس از تکمیل مطالعات اعلام خواهد شد.

معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو با اشاه به کارهای فرهنگی وزارتخانه برای کاهش مصرف آب، گفت: از تولیدکنندگانی که کالایی تولید کنند که باعث کاهش میزان مصرف شوند حمایت می کنیم.