بیگلری: فکری برای معظل بیکاری جوانان کنید

به گزارش افکارنیوز، محسن بیگلری در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک به رئیس جمهور به مناسبت ۲۴ خرداد سالگرد پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی به فکر چاره ای برای معظل بیکاری جوانان کشورمان به ویژه جوانان تحصیل کرده باشید که با هزاران امید و آرزو و قبول مشکلات به دانشگاه رفته ولی امروز با مدرک لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکترا بیکار هستند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگر خود خطاب به وزیر امور خارجه افزود: جناب دکتر ظریف همچنان که مستحضرید حل مشکل بازارچه مرزی بانه که دارای مصوبه هیات دولت می‌باشد و باعثحل مشکل بیکاری بسیاری از جوانان ایرانی می‌شود نیاز به یک نشست در دولت مرکزی عراق دارد اما علی رغم سه بار دستور صریح جناب عالی در ده ماه گذشته متاسفانه هیچ اقدام چشمگیری از سوی این وزارتخانه صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تذکر دیگر خود خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: انتظار داریم نسبت به حل مشکل بازارچه های مرزی استان کردستان و ایجاد بازارچه در منطقه سقز که قول مساعدت دادید دستور تسریع دهید.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن مهر قرار بود گره گشای مشکلات افراد بی سرپناه باشد اما امروز تبدیل به معضل بزرگی برای آنها شده است. قرار بود جوانان با پرداخت ۸ میلیون تومان صاحب خانه شوند اما هر روز به بهانه ای از این قشر ضعیف و آسیب پذیر درخواست مبالغ چند میلیونی شده است.

بیگلری با بیان اینکه مردم کردستان از خیر خطوط هوایی و ریلی گذشتند گفت: درخواست می‌کنیم نسبت به تسریع ساخت بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب اقدام شود چرا که اگر به آمار تصادفات یک ماه گذشته توجه کنیم بسیاری از جوانان در این جاده روزانه کشته می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان با انتخاب فانی به عنوان وزیر اموزش و پرورش بسیار خوشحال بودند اما متاسفانه شما نه تنها به معیشت آنها توجهی نکردید بلکه حق بیمه طلایی آنها را افزایش داده و هزینه دندانپزشکی آنان را نیز حذف کردید که این مهم باعث نارضایتی و گله مندی شدید فرهنگیان شده است.