حل ابهامات خودروسازان در قیمت‌گذاری خودرو

به گزارش افکارنیوز، هاشم یکه‌ زارع، با تشریح جزئیات جلسه امروز خود با رئیس شورای رقابت، اظهار داشت: در بحثقیمت‌گذاری خودرو تابع مصوبات شورای رقابت هستیم، ولی بعد از اعلام قیمت‌های خودرو از سوی این شورا در هفته‌ گذشته، ابهاماتی در مورد تعیین قیمت‌های جدید وجود داشت که در این مورد جلساتی با رئیس شورای رقابت داشتیم.

وی تصریح کرد: اشتباهاتی در محاسبه قیمت برخی خودروها صورت گرفته بود که در جلسه با رئیس شورای رقابت، نقطه نظرات ما و شورا مطرح و ابهامات موجود برطرف شد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ قیمت جدیدی برای خودروها از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ نشده است، تصریح کرد: ما به عنوان خودروساز مایل نیستیم قیمت محصولاتمان افزایش یابد، زیرا در این صورت تمایل مشتریان به خرید خودرو کاهش خواهد یافت، ولی قیمت تمام شده برخی محصولات افزایش یافته که در نهایت به صورت افزایش جزئی در قیمت خودرو لحاظ شده است.

یکه‌ زارع در مورد ابهامات موجود در قیمت‌گذاری پژو ۲۰۶ نیز گفت: اطلاعات مربوط به استانداردهای اجباری در این مورد ارائه شد و ابهام موجود در قیمت‌گذاری این خودرو نیز برطرف شد.

وی تأکید کرد: ۸۰ درصد قیمت خودروها همان قیمت‌های اعلام شده از سوی شورای رقابت خواهد بود و روی برخی خودروها مانند پژو ۲۰۶ ممکن است قیمت تغییر کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییری در مورد قیمت پژو پارس و پژو ۴۰۵ نیز اتفاق خواهد افتاد، گفت: در این مورد تغییرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم.

مدیر عامل ایران خودرو در مورد تعیین قیمت آپشن‌های خودرو نیز گفت: یکسری از آپشن‌ها به عنوان استانداردهای اجباری مطرح هستند که قیمت‌ آنها با توافق شورای رقابت تعیین می‌شود، ولی آپشن‌های غیر اجباری نیازی به تعیین قیمت توسط این شورا ندارند.

وی با بیان اینکه قیمت خودروها بر اساس استاندارد یورو ۲ از سوی شورای رقابت تعیین شده است، گفت: قیمت آپشن‌های اجباری نیز در مورد خودروها نهایی و به قیمت پایه آنها اضافه می‌شود تا به این ترتیب، قیمت خودروها بر اساس استاندارد یورو ۴ تعیین شود.

یکه ‌زارع پیش‌بینی کرد لیست جدید قیمت خودروها طی ۲ تا ۳ روز آینده از سوی شورای رقابت ابلاغ و از همان زمان نیز توسط خودروسازان اجرایی شود.