به گزارش افکارنیوز، حسین احمدی زاده، با اعلام افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه حمل بار نسبت به قیمت عرف، اظهار داشت: نرخ حمل و نقل برون شهری کالا توافقی بین صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل تعیین می شود و از آنجایی که سازمان راهداری ۳ درصد عوارض بابت بارنامه دریافت می کند، بنابراین برای تثبیت نرخ، بین شرکت‌ها و صاحبان کالا نرخ عرفی وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ براساس توافق میان انجمن رانندگان، شرکت ها و صاحبان کالا با هماهنگی سازمان راهداری تعیین می شود، بیان کرد: براساس توافق جدید، به نرخ عرفی و توافقی ۱۵ درصد افزایش تعلق گرفته که به تازگی به حمل و نقل برون شهری افزوده شده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی، موسسات و شرکت‌های حمل و نقل داخلی کالای کشور تصریح کرد: از نظر قانونی، نرخ کرایه حمل و نقل توافقی بین صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقلی است، زیرا عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ کرایه حمل است.

احمدی زاده با بیان اینکه کرایه حمل در برخی فصل ها افزایش پیدا می‌کند، گفت: بستگی به محصولات کشاورزی، نرخ کرایه حمل در شهرها متفاوت است، بنابراین عرضه و تفاضا تاثیر مستقیمی بر تعیین نرخ کرایه حمل بار دارد.

وی افزود: در یک زمانی فعالیت‌های ساختمانی زیاد بود به همین جهت حمل سیمان و دیگر محصولات وابسته به ساختمان افزایش پیدا کرده بود اما الان حمل و نقل وابسته به ساختمان کاهش داشته است.

رئیس کانون انجمن های صنفی حمل و نقل داخلی کالای کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بار به نسبت کامیون‌ها کم است، بنابراین افزایش کرایه بیشتر از یک رقمی امکان پذیر نیست.