تحریم بندر شهید رجایی لغو شد

به گزارشافکارنیوز،امید ملک بازگشت این خط کشتیرانی را حاصل پیگیری های متعدد و همچنین در نتیجه سیاست های دولت تدبیر و امید در رفع تحریم ها دانست و گفت: اولین کشتی این شرکت کشتیرانی با نام Wan Hai ۵۱۲ در مورخه ۳۰ تیرماه جاری جهت حمل کالا وارد بندر شهید رجایی می شود تا بدین ترتیب اولین خط کشتیرانی خارجی باشد که سرویس های خود را به‌صورت مستقیم به تجار ایرانی در بنادر کشور ارائه می کند.

وی تصریح کرد: این خط کشتیرانی از دوم مرداد سال جاری نیز تردد خود از بندر شانگهای چین به بندر شهید رجایی را از سر خواهد گرفت که با این اقدام از «ترانزیت تایم» در مقایسه با سرویس های ترانشیپی ازبندر جبل علی، حداقل به مدت هفت روز کاسته می شود و همزمان به دلیل سایز کشتی به افزایش بهره وری بندر شهید رجائی کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی بر و بحر اضافه کرد: شرکت Wan Hai تایوان از اوایل ماه مارچ سال جاری میلادی و در پی توافقات ژنو به‌ صورت آزمایشی اقدام به پذیرش کالا جهت حمل به بنادر بوشهر و شهید رجایی کرده بود که از این پس و براساس توافقات انجام شده تردد کشتی های این خط در بنادر ایران بصورت منظم و تثیبت شده، انجام خواهد شد.

شرکت Wan Hai تایوان بیست و یکمین خط لاینر جهان از لحاظ سایز و اولین خط برگزیده داخل قاره آسیا با ناوگانی متشکل از ۹۹ فروند کشتی با ظرفیت ۲۳۰،۰۰۰ تی ای یو ( TEU ) است.