واردات نفت کره‌جنوبی از ایران بیش از ۲ برابر شد

به گزارشافکارنیوز،رویترز اظهار کرد: آمارهای گمرک کره جنوبی در روز سه شنبه نشان داد که واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن با ۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته همراه بود، اما میزان خرید نفت این کشور از ایران در نیمه اول امسال همچنان ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد و کمتر از متوسط خرید روزانه سال گذشته است.

بر اساس آمارهای گمرکی اولیه، کره جنوبی در ماه ژوئن میلادی ۶۰۴ هزار و ۴۰۲ تن معادل ۱۴۶ هزار و ۶۷۶ بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرد. واردات نفت کره جنوبی از ایران در این ماه نسبت به ماه قبل از آن رشد ۱۱۲ درصدی داشته است. کره جنوبی در ماه می ۲۸۴ هزار و ۳۲۷ تن نفت از ایران وارد کرده بود.

میزان واردات نفت کره از ایران در بازه زمانی ژانویه تل ژوئن امسال به ۳.۱ میلیون تن معادل ۱۲۶ هزار و ۱۴۵ بشکه در روز رسید که ۱۱ درصد کمتر از ۳.۵ میلیون تن(۱۴۱ هزار و ۸۳۹ بشکه در روز) یک سال قبل بود و ۶ درصد نیز کمتر از متوسط ۱۳۴ هزار بشکه در روز خریداری شده در کل سال گذشته بوده است.

واردات نفت چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا از ایران ماه به ماه با نوسان همراه است، زیرا یکی از پالایشگاه های کره ای نفت ایران، معمولا هر ۲ ماه یکبار از این کشور نفت وارد می کند.