ارزیابی ایرانسل از ۵۵ روز رومینگ ملی با رایتل

به گزارشافکارنیوز،فاز نخست رومینگ ملی ۲۵ خرداد ماه با امکان استفاده رایتل از آنتن‌های همراه اول و ایرانسل آغاز شد. یک ماه بعد نیز فاز تکمیلی این طرح با امکان استفاده همراه اول و ایرانسل از آنتن‌های یکدیگر به بهره‌برداری رسید که به گفته معاون وزیر ارتباطات قرار بود تا پایان هفته مقرر(۲۷ تیرماه) رومینگ تمام نقاط مورد نظر دو اپراتور روی هم باز شود. البته این وعده هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.

۵۵ روز از اجرای فاز نخست رومینگ ملی می گذرد و در آستانه ورود به دو ماهه شدن این طرح، در این رابطه معاون فنی ایرانسل در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که فاز نخست رومینگ ملی بین اپراتور رایتل و ایرانسل را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: آمارها نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از مشترکان رایتل از شبکه ایرانسل استفاده کردند. ‌

علی اصغر عینی‌پور افزود: با توجه به تعداد فعلی مشترکان رایتل، آمار استفاده روزانه ۷۰ هزار مشترک رایتلی از شبکه ایرانسل آمار مناسبی است.

وی تاکید کرد: ‌ آمار مشخصی از اینکه چند هزار مشترک منحصر به فرد رایتلی به شبکه ایرانسل وارد شده است نداریم.

در تازه ترین اظهار نظر نیز مدیرعامل ایرانسل تعداد مشترکان رایتلی که در هر روز به شبکه ایرانسل وارد می شوند را حدود ۱۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد هر روز در حال نوسان است.