ممنوعیت قطع موبایل به دلیل بدهی تلفن ثابت

به گزارشافکارنیوز،علیرضا صیدی امروز در یک نشست خبری از وجود ۸.۵ میلیون خط تلفن ثابت در استان البرز و تهران خبر داد و گفت: ‌ از این میزان ۷.۵ میلیون خط تلفن دایر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران افزود: همچنین یک میلیون پورت منصوبه سرویس اینترنت پر سرعت در استان البرز و تهران وجود دارد که از این میزان ۶۵۰ هزار پورت در حال سرویس‌دهی به مشترکان است.

وی از جمله برنامه‌های شرکت مخابرات استان تهران را آماده‌سازی برای پاسخگویی به نیاز تمام اپراتورهای تلفن همراه در عرضه نسل سوم موبایل عنوان کرد و گفت: آمادگی ارائه زیرساخت‌های ارتباطی را برای سرویس‌دهی به سه اپراتور ایجاد می‌کنیم.

صیدی با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی این شرکت برای سال جاری گفت: ‌برای تلفن ثابت برنامه مفصلی داریم تا بتوانیم در مدت ۶ ماه اول سال مشکلات سال گذشته از جمله سقف انتظار برای دریافت تلفن ثابت را از بین ببریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران ادامه داد: ‌هم‌اکنون به غیر از دو منطقه،(یک منطقه در استان لبرز و منطقه ۴ در تهران) و بجز برخی نقاط خاص، واگذاری تلفن در استان البرز و تهران به روز است.

وی توضیح داد: ‌در منطقه ۴ مخابراتی با گسترش اتوبان همت صف منتظران تلفن ثابت طولانی است و همچنین در مناطق تازه ساخت به یکباره تقاضاهای زیادی به یک منطقه مخابراتی ارجاع می‌شود که برای پاسخگویی به آنها زمان نیاز است.

صیدی آمار متقاضیان در صف انتظار تلفن ثابت را ۲۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: ‌ این رقم در مقایسه با رقم ۸.۵ میلیون پورت منصوبه تلفن ثابت کم است.

وی اظهار امیدواری کرد تا شهریور متقاضی تلفن ثابت در صف انتظار نداشته باشیم و در نیمه دوم سال به دنبال مشترکان جدید بگردید.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین در خصوص ارتقای سرویس اینترنت پرسرعت شرکت مخابران تهران گفت: ‌در زمینه اینترنت پرسرعت بیشترین تلاش برای پشتیبانی از سرویس بوده است. مخابرات تهران بزرگترین اپراتور ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در این استان است و در این زمینه به تناسب گستردگی و وسعت فعالیت مشکلات بزرگتری نیز دارد.

وی از تامین تجهیزات و پهنای باند برای سرویس‌های اینترنت پرسرعت در سال جاری خبر داد و گفت: در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ پهنای باند خوبی را از شرکت زیرساخت اخذ کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به فشار وزارت ارتباطات و شخص وزیر بر شرکت زیرساخت برای افزایش پهنای باند کشور، این شرکت درخواست پهنای باند ما را برآورده خواهد کرد و هم‌اکنون مشکل جدی با شرکت ارتباطات زیرساخت در زمینه پهنای باند نداریم.

صیدی اظهار امیدواری کرد: در هفته‌های آینده پهنای موردنیاز شرکت مخابرات استان تهران در حد کافی تأمین شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه از وضعیت اینترنت پرسرعت مخابرات تهران راضی نیستم، گفت: ‌برخی می‌گویند سرویسی که به مدیرعامل شرکت داده می‌شود با مردم عادی فرق دارد و مدیرعامل نمی‌‌تواند از وضعیت واقعی کیفیت سرویس اطلاع یابد اما در استان البرز و تهران افراد عادی را سراغ دارم که هر دو هفته یک بار با آنها تماس می‌گیرم و از وضعیت و کیفیت اینترنت مخابرات جویا می‌شوم به این ترتیب در کسب اطلاع از وضعیت فعلی که به مردم فروخته می‌شود صرفا به گزارش‌های سازمانی نیز اکتفا نمی‌کنم.

صیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ۱۱۸ در استان تهران و البرز گفت: ‌با اقدامات توسعه‌ای که در سال‌های اخیر انجام شده، هم‌اکنون می‌توانیم بگوییم در مورد ۱۱۸ مشکل خاصی در کل کشور و استان تهران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین با اشاره به اقدامات مخابرات تهران در جهت توسعه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری گفت: ‌ با اقداماتی از جمله راه‌اندازی باشگاه مشتریان و تقویت سرویس‌های الکترونیکی سایت مخابرات، هم‌اکنون ۹۶ درصد پرداخت‌های مردم در استان تهران غیر حضوری شده است که این رقم بسیار قابل توجه است.

وی در خصوص سرویس تلویزیون اینترنتی(IPTV) گفت: در سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که برای ارائه سرویس تلویزیون اینترنتی نیاز به مجوز(IPTV) است و حتی سازمان صدا و سیما نیز برای ارائه سرویس به این مجوز نیاز دارد.

وی توضیح داد: پروژه‌ای که برای راه‌اندازی این سرویس به طور مشترک بین مخابرات تهران و صدا و سیما آغاز شده بود به صورت پایلوت انجام شد، بسترهای لازم ایجاد شده و منتظر دریافت پروانه توسط صدا و سیما و تعرفه‌گذاری سرویس توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

صیدی در خصوص اینکه طبق قانون شرکت‌های اینترنتی باید سقف سرعت ۱۲۸ کیلوبیت در ثانیه را برای ارائه سرویس به مشتریان خانگی ارائه کنند، اما در عمل سرعت‌های بیشتر از این رقم به مشترکان واگذار می‌شود، گفت: هم‌اکنون سرعت ۱۲۸ کیلوبیت در ثانیه پاسخگوی نیاز مردم نیست، در آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بحثسرعت از سرویس‌های اینترنتی حذف شده و بستگی به فروش گیگابایت و حجم دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: هم‌اکنون برای اقشار مختلفی که مرتبط با کارهای علمی و تحقیقاتی هستند، سقف سرعت اینترنت وجود ندارد. تمام شرکت‌های اینترتنی نیز مانند ما عمل می‌کنند و با اخذ مدارکی سرویس درخواستی را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: این موضوع باید ریشه‌ای حل شود تا یک قانون اجرایی و عملیاتی حاصل شود و کسی قانون را دور نزند.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص قطع سرویس مشترکان بدهکار، گفت: قبوض تلفن ثابت به دو بخش میان‌دوره و پایان دوره تقسیم می‌شود که برای مشترکان حقوقی مبلغ قطع میان‌دوره ۲۰۰ هزار تومان است. برای قبوض پایان دوره نیز مخابرات سقف قطع تلفن ۱۰۰ هزار تومان است.

وی یادآور شد: در گذشته اگر کسی مشترک تلفن ثابت بود و بدهی داشت، تلفن همراه او را نیز قطع می‌کردند اما اکنون این کار مجاز نیست.

صیدی با اشاره به مبلغ لاوصولی‌ها و بدهی‌های معوقه مشترکان مخابرات استان تهران، گفت: در هر دوره ۲۵ درصد قبوض لاوصولی است، یعنی تلفن قطع شده و مشترک هنوز آن را پرداخت نکرده اما زمانی که با مشترک تماس گرفته می‌شود و پیامک ارسال می‌شود، اقدام به واریز وجه و وصل تلفن می‌کنند که این مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان در هر دو ماه است.

وی ادامه داد: ‌همچنین تاکنون ۴۰ میلیارد تومان بدهی معوقه از مشترکان مخابرات تهران باقی مانده است که این افراد علی‌رغم قطع تلفن اقدام به پرداخت قبض و وصل خط نمی‌کنند و پرونده آنها به دفتر حقوقی ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین در خصوص ورود اپراتور چهارم که در زمینه فیبر نوری فعالیت خواهد کرد، گفت: ‌رقیب خوب است؛ اگر ایرانسل نمی‌آمد شاید همراه اول اینقدر رشد پیدا نمی‌کرد. ما نیز در طرح‌‌های خود از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنیم. هم‌اکنون در لایحه دسترسی طرح‌های اتصال ساختمان‌ها به فیبر نوری را در برنامه داریم و در سال‌های آتی نیز توسعه شبکه به گونه‌ای انجام خواهد شد که با تکنولوژی‌های جدید همخوانی داشته باشد.

وی همچنین از ۳۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مخابرات تهران در سال جاری خبر داد و گفت: همچنانکه در مسکن‌های مهر از جدیدترین تکنولوژی استفاده کرده‌ایم.

صیدی در ادامه یکی از مشکلات اینترنتی را مهاجرت به IP نسخه ۴ عنوان کرد و گفت: ‌اگر از IP نسخه ۴ به نسخه ۶ مهاجرت نکنیم در سال آینده معضلی برای تمام کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید اگر خط یک مشترک از نوع PCM یا فیبر نوری باشد و تقاضای دریافت اینترنتی پرسرعت کند، آیا مخابرات ملزم به تغییر خط مشترک از PCM و آماده کردن خط برای ارائه اینترنت پرسرعت است، گفت: از ۷.۵ میلیون مشترک تلفن ثابت در استان تهران و البرز ۵ درصد از مشترکان خط PCM دارند که کاهش این تعداد در دستور کار شرکت مخابرات تهران است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: اما در این زمینه باید نکته‌ای را یادآور شوم اینکه وقتی یک PCM نصب شده و مشترک درخواست خروج از PCM را می‌کند این کار برای مخابرات ۳۰ هزار تومان هزینه دارد. برای خروج ۱۰ مشترک از PCM باید ۳۰۰ هزار تومان هزینه شود.

وی ادامه داد: ‌خطوط PCM به نفع مخابرات هم نیست زیرا مشترک از مخابرات و یا از شرکت‌های خصوصی اینترنت می‌خواهد در اینجا از شرکت‌های خصوصی درخواست می‌کنم که اگر برای تغییر خطوط PCM آمادگی دارند، اعلام همکاری کنند و تجهیزاتی که بتوان روی آن اینترنت داد را نصب کنند.

صیدی در خصوص سرویس‌های اینترنت نامحدود مخابرات تهران نیز گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم ارتباطات اصل فروش اینترنت در فروش حجمی است و مشترکان فعلی اینترنت نامحدود مخابرات نیز اغلب از مشترکان قبلی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز فروش اینترنت نامحدود مخابرات ادامه دارد، گفت: ‌سرویس نامحدود تنها به نفع تعدادی از مشترکان حرفه‌ای است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران تاکید کرد: ‌ بحث‌هایی که در مورد تعرفه‌ها و اضافه دریافت مخابرات از مشترکان مطرح شده اصلا شامل مخابرات استان تهران نمی‌شود و تنها تعرفه‌ای که در تهران انجام شده مربوط به هم کدی و مجاز بوده است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۵۲۱۰۰۰۹۸۹#sthash.yRr۴pkrs.dpuf