به گزارشافکارنیوز،به گفته یکی از قدیمی‌ترین فعالان بازار مسکن، ساکنان این منطقه از قشر متوسط و فرهنگی جامعه هستند. در این منطقه قدیمی، هنوز نسل خانه‌های قدیمی حیاط‌دار منقرض نشده و خانه‌های کلنگی در خیابان مستوفی به قیمت متری ۱۰تا ۱۲ میلیون تومان و در سایر خیابان‌ها، می‌توانیم خانه کلنگی به قیمت متری ۸ میلیون تومان هم خریداری کنیم. تفاوت قیمت میان خیابان‌های این محله تا متری۵ میلیون تومان هم می‌رسد.


به طور مثال یک آپارتمان قدیمی در محله جهان‌آرا به قیمت متری ۵ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده اما خانه‌ای به همین قیمت در خیابان اسدآبادی، متری۸ میلیون و ۵۰۰هزارتومان است.
قیمت خانه‌های نوساز هم تفاوت مشابهی دارد. خانه‌ای نوساز که در یکی از محلات یوسف‌آباد به قیمت متری ۶ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده، در خیابانی دیگر، متری ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، اما چرا چنین اتفاقی در این منطقه افتاده است؟

یکی از مشاوران املاک در محدوده یوسف‌آباد در این باره می‌گوید: برخی از خیابان‌های این منطقه، به دلیل فرهنگ و نوع فرهنگ ساکنان و نوع آپارتمان‌ها، از قدیم تفاوت بالاتری نسبت به سایر خیابان‌های منطقه داشته است. شاید تفاوت فاصله این دو خیابان با هم، ۵۰ قدم باشد اما همین شاخص چند میلیون تومان در قیمت خانه یا آپارتمان تاثیر می‌گذارد. این نوع مدل قیمت‌گذاری در سایر محلات تهران نیز رایج است.
او با بیان اینکه بیشتر خانه‌های قدیمی این منطقه تخریب و آپارتمان‌سازی شده‌اند، گفت: شاید ۵ تا ۶ درصد از خانه‌های قدیمی یا ویلایی باقی مانده‌ باشد.

او دلیل خالی ماندن خانه‌های نوساز در منطقه را این‌طور توضیح می‌دهد که برخی از این خانه‌‌ها هنوز به مرحله سند نرسیده یا شرکا با هم اختلاف پیدا کرده‌اند. در برخی مواقع نیز مالک قیمتی را برای آپارتمانش انتخاب کرده که بسیار بالاتر از قیمت منطقه است.

او درباره وضعیت رهن و اجاره در منطقه یوسف‌آباد می‌گوید: اجاره همیشه تابع قیمت ملک بوده و همان‌طور که افزایشی در قیمت آپارتمان نداشتیم قیمت اجاره نیز تفاوت چندانی با سال گذشته نکرده و می‌توان گفت افزایش آن کمتر از تورم سالانه در کشور بوده است. این کارشناس بازار مسکن وضعیت کلی بازار مسکن در یوسف آباد را آرام می‌داند و می‌گوید: بازار خرید و فروش در این منطقه با سایر مناطق تهران هیچ تفاوتی ندارد.

در منطقه یوسف آباد به سختی می‌توان خانه‌های زیر ۷۰ متر پیدا کرد. این فعال بازار مسکن می‌گوید: از قدیم افرادی در این منطقه ساکن می‌شدند که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند بنابراین خانه کوچک در این محله کم پیدا می‌شود.