وظیفه می‌دانم با مراجع تقلید دیدار کنم

به گزارشافکارنیوز،محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از افتتاح مجوز نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی برای اپراتورهای اول و دوم کشور، در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره راهکار این وزارتخانه برای رفع برخی از نگرانی‌های در ارتباط با خدمات این نسل، اظهار کرد: نمی‌دانم مطالب چگونه به مراجع عظام تقلید منتقل شده است اما خیلی جای نگرانی ندارد زیرا تا زمانیکه پیوست فرهنگی نباشد، شیوه کار به همان شکلی که طی دو سال گذشته توسط رایتل انجام می‌شده، است.

وی افزود: امروز که ما این اجازه را به اپراتورهای اول و دوم دادیم با روز قبلی که این مجوز وجود نداشت، هیچ اتفاق خاصی در کشور نیفتاده است.

واعظی با بیان اینکه دغدغه‌های مراجع بزرگوار و افراد دل نگران را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: بنا نداریم قبل از پیوست فرهنگی، وارد فعالیت‌های جدی که نگرانی به همراه داشته باشد، شویم.

او با اشاره به اینکه سرعت بالای موبایل موجب می‌شود بسیاری از نیازمندی‌های داخلی مرتفع گردد، گفت: برنامه‌های کاربردی مختلف و داخلی قادر به انجام این رسالت هستند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: اکثر استفاده‌‌ای که از پهنای باند می‌شود در ارتباط با محتواب داخلی است؛ علاوه بر این با توسعه پهنای باند موبایل شاهد شروع برنامه‌نویسی در کشور خواهیم بود.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال دارد که برای رفع نگرانی و دغدغه مراجع عظام تقلید به خصوص آیت الله مکارم شیرازی سفری به قم داشته و با ایشان دیدار کنید؟، گفت: دو سه ماه قبل این کار را انجام دادم و با بسیاری از مراجع دیدار کردم. حتما این کار را خواهم کرد زیرا وظیفه ماست.