طلا در بازارهای جهانی چه وضعیتی دارد؟

به گزارش افکارنیوز، قیمت طلا به سوی ۱۳۰۰ دلار برای هر اونس حرکت کرد تا بار دیگر قیمت این فلز گران بها در مسیر صعودی گام بر داشته باشد.

تا لحظه انتشار این خبر هر اونس طلا در مرز ۱۲۸۴ دلار قرار گرفت تا با قیمت ۱۲۷۳ دلاری چند روز گذشته مقداری فاصله گرفته باشد.

به زعم تحلیل گران بازار جهانی فضای اقتصادی مثبت آمریکا که تنش های سیاسی در سراسر جهان را تحت الشعاع خود قرار داده زمینه رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی را فراهم کرده است.

از سوی دیگر مطرح شدن احتمال افزایش خرید طلا به دلیل کاهش اخیر قیمت آن و همچنین ارزیابی تنش های سراسر جهان از سوی سرمایه گذاران زمینه رشد قیمت این فلز گران بها در بازارهای جهانی را رقم زد.

گفتنی است براساس آنچه کارشناسان کیتکو در آخرین نظر سنجی این سایت اعلام کرده اند از ۲۳ کارشناس ۱۲ نفر از آنان پیش بینی کرده اند قیمت طلا طی روزهای آتی با کاهش روبرو خواهد شد تا گزینه کاهش قیمت طلا با سهمی معادل ۵۲.۲ درصد محتمل ترین گزینه برای آینده قیمت طلا باشد.

اتفاقی که به نظر می رسد بازار جهانی هر چه به روزهای پایانی هفته نزدیک تر می شود عکس آن به وقوع می پیوندد به طوریکه طلا برای ۱۳۰۰ دلار برای هر اونس خیز برداشته است.