تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت

به گزارشافکارنیوز،در جلسه عصر دیروز هیئت دولت به‌ریاست رییس جمهوری با افزایش ۲.۵ میلیون تومانی تسهیلات مسکن روستایی و پرداخت ۱۵ میلیون تومان برای نوسازی هر واحد مسکونی روستایی موافقت شد.

در این جلسه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری گزارشی درخصوص سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان به هیئت وزیران ارائه داد. روحانی در این جلسه، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت برشمرد و حضور موفق کشور در رقابت جهانی را در گروی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و بر تجاری سازی و برندسازی و عبور از مقاله نویسی تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر مطالعات بنیادی و حرکت در مرزهای دانش، تمرکز هرچه بیشتر بر زمینه‌های کاربردی به‌ویژه در مورد مسایل و نیازهای روز کشور از قبیل آب، برق، انرژی‌های نو، فناوری نفت و گاز، محیط زیست، دارو و پزشکی را ضروری خواند.

رییس جمهوری همچنین بر بهره گیری از همکاری‌های کشورهای دیگر در شکل‌دهی و توسعه شهرک‌های علمی تأکید کرد و حمایت جدی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان را اعلام و کلیه دستگاه‌های اجرایی را به همکاری با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در این مورد توصیه کرد.

در جلسه عصر امروز هیئت دولت گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره وضعیت مسکن روستایی به دولت ارائه شد. هیئت وزیران جهت نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سال ۱۳۹۳، با اختصاص سقف ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر واحد موافقت کرد.

دولت همچنین با اختصاص مبلغ ۶۵۱ میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و جبران خسارت و کمک به بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تأمین لوازم خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد. با تصمیم دولت مبلغ یکهزار و ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزانقیمت نیز به آسیب دیدگان ناشی از این زلزله اختصاص یافت.