به گزارشافکارنیوز،تابستان امسال بازار اجاره وضعیت آرامی داشت. یک فعال بازار اجاره می‌گوید: اجاره‌بها نسبت به سال‌های قبل که در برخی محله‌ها به‌صورت متری تعیین می‌شد، افزایشی نداشته است، اما همچنان بالاتر از توان مستاجران بوده و آنها باید بیشترین درآمد خود را بابت اجاره‌بها بپردازند؛ درحالی‌که هرسال باید به رهن سال قبل خود هم اضافه کنند.

بر این اساس افزایش هرساله قیمت مسکن و جهش یکباره قیمت‌ها در چندسال اخیر موجب شد که تعداد زیادی از مستاجران توانایی پس‌انداز و خرید خانه را نداشته باشند؛ به‌طوری‌که پس‌انداز خرید خانه در سه سال پیش در حال حاضر تنها کفاف رهن یک آپارتمان را می‌دهد.
رصد بازار اجاره در تابستان امسال نشان می‌دهد اجاره‌بها نوسان شدیدی نداشته و بازار نسبتا آرام است، اما به دلیل اینکه هرساله با تورم روبه‌رو هستیم؛ بنابراین بازار اجاره‌بها هم دستخوش تغییراتی شده است که معمولا با کاهش متقاضیان در پایان تابستان، قیمت‌ها هم فروکش می‌کند.

بر اساس مشاهدات میدانی، آپارتمانی ۴۲ متری در خیابان جیحون، یکخوابه با پارکینگ، انباری و آسانسور با ۳۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود و در نواب واحدی ۴۵متری و یک خوابه۱۵ میلیون تومان رهن و۴۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.

در منطقه تهرانپارس واحدی ۴۵ متری و یکخوابه با عمر یکساله با شرایط ۱۵ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان به اجاره می‌رسد و در سیدخندان خیابان دبستان برای واحدی ۵۰متری طبقه اول بدون پارکینگ ۴۰ میلیون تومان رهن و ۵۰۰هزار تومان اجاره تعیین شده است. در عباس‌آباد، آپارتمان ۴۰ متری ۱۰ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان داده می‌شود. همچنین در خیابان سبلان شمالی آپارتمانی ۴۵ متری ۱۵ میلیون تومان رهن و ۴۶۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود و در شمس آباد برای واحدی ۵۰ متری ۴۰ میلیون تومان رهن و ۳۵۰هزار تومان اجاره تعیین شده است.

برای آپارتمان دیگری در جنت‌آباد شمالی به مساحت ۵۵ متر و یکخوابه زیر همکف ۵ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره، در نظر گرفته شده است و در تهرانپارس - فرعی بهار واحدی ۵۳ متری و یکخوابه با پارکینگ، انباری و آسانسور ۲۵میلیون تومان رهن و ۶۵۰ هزار تومان اجاره داده می‌شود.