بازار محصولات ایرانی در قطر ایجاد می‌شود

به گزارشافکارنیوز،شورای شهر مرکزی قطر اعلام کرد، از طرح اختصاص منطقه ای برای ایجاد یک بازار ایرانی در این کشور حمایت خواهد کرد.

سعود الهنزب، رئیس شورای شهر مرکزی قطر گفت، این طرح در جریان سفر اعضای شورا به ایران مطرح شد. در این سفر که به ریاست الهنزب انجام شد، هیئت قطری در محل استانداری گیلان، با محمد علی نجفی، استاندار این استان دیدار کرد.

در جریان این دیدار، که با حضور مقامات ارشد شهر رشت برگزار شد، الهنزب گزارش کاملی از عملکرد شورای شهر مرکزی قطر و اختیارات قانونی آن ارائه داد. نجفی نیز به اختصار در مورد اهمیت استان گیلان و جاذبه های گردشگری طبیعی این استان توضیحاتی ارائه داد.
نجفی افزود، استان گیلان دارای زمین های فراوانی است که می تواند در کنار ۳۰ منطقه صنعتی که چند صنعت پتروشیمی را در خود جای داده اند، برای صادرات و تجارت با قطر مورد استفاده قرار گیرند.

در این نشست همچنین بر ارتقاء هر چه بیشتر همکاری های دو جانبه در زمینه های شهری و خدمات تاکید شد. الهنزب این دیدار را با اهدای یک هدیه به نجفی به اتمام رساند.
هیئت قطری همچنین از ساختمان شورای شهر رشت بازدید کرد و با ابراهیم خلیلی، شهردار این شهر و عباس صابر، رئیس شورای شهر رشت دیدار نمود.

شورای شهر مرکزی قطر به طور منظم به شهرهای مختلف جهان سفر می کند تا بتواند از تجارب دیگر کشورها در زمینه های مرتبط بهره بگیرد و کارایی خود را ارتقا بخشد.