به گزارشافکارنیوز،مشترکین علاقه مند به استفاده از نسل سوم تلفن همراه ایرانسل برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار،

باید کد دستوری #۶*۳*۱۳۰* را از خط خود شماره گیری کنند تا به طور خودکار، تنظیمات خوکار برایشان ارسال شود.

علاوه بر این، مشترکین می توانند از طریق صفحه دریافت تنظیمات خودکار در وب سایت ایرانسل، تنظیمات خودکار مربوط به گوشی تلفن همراه خود را دریافت کنند.

کلیه گوشی‌هایی که پیش از این تنظیمات GPRS بر روی آنها انجام شده، درصورت پشتیبانی از ۳G، قابلیت کارکرد در این شبکه را داشته و دیگر نیازی به انجام مجدد تنظیمات ندارند.

در حال حاضر اغلب گوشیهای موجود در بازار ایران بدون نیاز به انجام تنظیمات دستی قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه ایرانسل را دارند. اما در صورتی که تلفن همراه مشترکی به هر دلیلی به صورت خودکار به شبکه اینترنت نسل سوم تلفن همراه ایرانسل متصل نشد، باید تنظیمات را به صورت دستی انجام دهد.

جهت فعال سازی دستی، مشترکین در ابتدا باید وارد بخش تنظیمات شبکه گوشی تلفن همراه خود شده و یک Access Point Name و یا APN با عبارت mtnirancell را به فهرست APNهای گوشی خود اضافه کرده و آن را فعال سازی کنند. در گوشی های هوشمند نیازی به تنظیم پراکسی، یا پورت و وپ پراکسی نیست و تنها با اضافه کردن یک Access Point Name با عبارت mtnirancell و انتخاب آن و همچنین فعال سازی قابلیت ۳G یا WCDMA گوشی، دسترسی به خدمات نسل سه ایرانسل در مناطق تحت پوشش ممکن می‌شود.

Connection Name: Irancell - GPRS

mtnirancell: APN

چناچه گوشی شما از جمله مدلهای قدیمی تر دستگاههای تلفن همراه بوده و با تنظیمات فوق فعال نمی شود و یا به درستی عمل نمی کند، از تنظیمات WAP ذکر شده در زیر استفاده کنید. در غیر این صورت، لازم است تنظیمات WAP را از گوشی خود پاک کنید.

Irancell - GPRS: Connection Name

GSM - GPRS / GPRS: Bearer

mtnirancell: APN

http: / / vitrin. irancell. ir: Home Page

۱۰.۱۳۱. ۲۶.۱۳۸: WAP ۱.۰ Proxy

۹۲۰۱: Port

CO - WSP: Service

۱۰.۱۳۱. ۲۶.۱۳۸: WAP ۲.۰ Proxy

۸۰۸۰: Port

مشترکین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان مرکز تماس شبانه روزی شبکه تلفن همراه ایرانسل با شماره ۷۰۰ برای تماس از خطوط ایرانسل و ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای تماس از دیگر خطوط در ۲۴ ساعات شبانه روز و ۷ روز هفته تماس گرفته و یا به وب سایت ایرانسل به آدرس www.irancell.ir مراجعه کنند.