خودروسازان باز هم از نصب کپسول آتش‌نشانی طفره می‌روند

به گزارشافکارنیوز،شماره‌گذاری خودروهای فاقد کپسول آتش نشانی با استناد به مصوبه دولتی الزام نصب کپسول آتش‌نشانی بر روی خودروهای سواری، از ابتدای مهر ماه متوقف شده است.

در این شرایط خودروسازان با این توجیه که نصب کپسول آتش نشانی برای خودروسازان هزینه‌بر است، از نصب آن بر روی محصولات خود جلوگیری می‌کنند و در حال مذاکره با مسئولان دولتی برای لغو مصوبه مربوطه هستند.

این در حالی است که خودروسازان یک بار دیگر نیز در سال گذشته از نصب کپسول آتش نشانی بر روی تولیداتشان طفره رفتند و در نهایت مهلت نصب این وسیله را تا مهر ۹۳ تمدید کردند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان مرداد ۹۲ در گفت و گو با فارس، از مسئولان دولتی خواسته بود تا قانون نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروها از مهر ۹۲ را اجرا نکنند.

به این ترتیب خودروسازان در حالی برای دومین بار از نصب کپسول آتش‌نشانی بر روی خودروهای سواری طفره می‌روند که طبق مصوبه قبلی شورای عالی استاندارد، نصب کپسول آتش‌نشانی بر روی خودروهای تولیدی از ابتدای مهر ۹۲ اجباری شده بود.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در این مورد به فارس گفت: شماره‌گذاری خودروهای فاقد کپسول آتش نشانی طی هفته جاری تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت صنعت و خودروسازان، موضوع نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروهای سواری را بررسی خواهیم کرد.

پیروزبخت تصریح کرد: نظر ما این بود که در جهت افزایش ایمنی خودروها و سرنشینان آن، کپسول آتش‌نشانی بر روی خودروها نصب شود تا اگر اتفاقی برای خودرو افتاد مورد استفاده قرار گیرد و یا اگر برای خودروی دیگری حادثه‌ای پیش آمد با استفاده از کپسول آتش‌نشانی خودروهای دیگر، آتش ایجاد شده مهار شود.

بحث بر سر نصب کپسول آتش نشانی در شرایطی مطرح است که این موضوع با سلامت و حفظ ایمنی سرنشینان خودرو ارتباط مستقیم دارد و به نظر نمیرسد هزینه نصب این قطعه بر روی خودروها برای خودروساز بیشتر از ۱۰ هزار تومان باشد.