به گزارش فارس، در سفر استاني اخير هيأت دولت به استان گيلان، اتحاديه شركتهاي تعاوني چايكاري كشور در نامهاي به رئيس جمهور خواستار حل معضل چاي و چايكاران و نيز رسيدگي به مشكل برنج و ابريشم در استان گيلان شد.

در نامه‌ چایکاران به احمدی‌نژاد " رئیس جمهور " آمده است؛ هر چند، چند ماه بیشتر از آن تاریخ که بحثتخصیص بودجه حمایتی به چایکاران را مطرح کردید چیزی نمی‌گذرد و فرصت حل مشکل‌ها به خصوص مشکل چایکارن هنوز از دست نرفته اما امیدواریم با عنایت حضرتعالی در جهت حمایت از قشر محروم به درخواست به حق چایکاران جامه عمل بپوشانید.

از آنجا که قیمت زمین‌های کشاورزی به خصوص چایکاری مناطق شمالی به لحاظ ریالی ارزش میلیاردی دارد بالطبع روا نیست که چایکار شب سر گرسته بر بالین گذاشته و نزد خانواده خود شرمنده باشد و لذا انتظار داریم با عنایت به چالش‌های پیش روی این قشر محروم، حضرتعالی موافقت خود مبنی بر تغییر کاربری زمین‌های کشت چای را اعلام و رأی به تغییر کاربری این زمین‌ها مطابق نظر همه چایکاران مناطق چایخیز بدهید.

این نامه می‌افزاید: چرا که جبران بدهکاری‌های کهنه و تیره بختی‌های چایکاران در گرو تغییر رسته و رشته کسب و کار آنها مطابق اصول و مبانی اسلام و شرع است، خواهشمندیم اجازه دهید روستایی نیز برای درمان درد دیر علاج خود از این حق مسلم یک فرد از اجتماع مسلمین استفاده کند.

اطمينان ميدهيم با صدور رأي حضرتعالي مبني بر امكان تغيير كاربري زمينهاي چايكاري مشكل چاي و چايكاري براي هميشه حل و نگرانيها خاتمه يابد.