رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه با اشاره به مناسب بودن قیمت ۹۰ میلیونی تعیین شده برای دیه و توقف اجرای آن گفت: با توجه به اینکه نرخ واقعی دیه ۲۰۰ میلیون تومان است تکلیف نرخ دیه با تصمیم رئیس قوه قضاییه بزودی اعلام خواهد شد.

اعلام نرخ واقعی دیه در کشور

سید اسدالله جولایی، رئیس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اجرای دیه ۹۰ میلیونی متوقف شده گفت: دیه ۹۰ میلیونی بازدارنده جرم بوده و از طرفی به مردم نیز فشاری وارد نمی آورد اما به دلیل جوسازی بیمه، تا کنون متوقف شده است.

وی با اشاره به وظیفه بانک مرکزی در خصوص فرهنگ سازی نسبت به قانون بیمه اجباری شخص ثالثنیز گفت: نمایندگان مجلس هفتم و مجلس هشتم بهترین و مترقی ترین قانون را در خصوص بیمه ابلاغ کردند که با اجرای آن در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از ورود مجرمین غیر عمد به زندان ها کاسته شده است.

رئیس ستاد مرکزی رسیدگی به دیه افزود: بحثتقسیط بیمه نامه پیگیری شده تا مردمی که مشکل مالی دارند بتوانند از بیمه بهره مند شوند از طرفی دولت هم می تواند با تخصیص یارانه بیمه، به افراد بی بضاعت در بهره مندی از بیمه کمک کند.

وی در خصوص قیمت واقعی دیه در کشور گفت: رئیس قوه قضاییه به این نتیجه رسیده اند که باید قیمت دیه نزدیک به واقعیت باشد و با توجه به اینکه نرخ واقعی دیه در کشور ۲۰۰ میلیون تومان است تکلیف نرخ دیه با تصمیم آیت الله لاریجانی بزودی توسط وزیر دادگستری اعلام خواهد شد.