به گزارش افکارنیوز، محسن جلال پور در مراسم روز جهانی غذا گفت: صنعت غذا در ایران هم اکنون حدود ۱۵ درصد از اشتغال در بخش صنعت و ۱۶ درصد از سرمایه گذاری در این بخش را به خود اختصاص می دهد که ارزشی حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: تا پایان سال ۹۲،۲. ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را صنعت غذا تامین کرده که منجر به اشتغال پایدار و تامین بخش عمده ای از مایحتاج کشور شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته عدم تامین نقدینگی و زنجیره ناقص مالیات بر ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای این صنعت به وجود آورده است به نحوی که بخش صنایع غذایی تا سه برابر میزان تعیین شده مالیات بر ارزش افزوده می پردازد.

جلال پور از عطش بازار روسیه برای استفاده از مواد غذایی ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون زمان آن فرا رسیده که تولیدکنندگان صنعت غذایی در ایران بتوانند حضور جدی در بازار این کشور داشته باشند و امیدواریم که در سال ۲۰۱۵ نیز بر اساس یک برنامه مدون سهم مناسبی از بازار این کشور را در تصاحب شرکت های ایرانی قرار دهیم.

همچنین کاوه زرگران دبیر کل کانون صنایع غذایی نیز گفت: صنایع غذایی میانبر اقتصاد کشور برای خروج از رکود است و این صنعت بزرگ ۱۲ درصد از کارگاههای صنعتی، ۱۵ درصد از اشتغال کشور و سهم مناسبی از ایجاد ارزش افزوده را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تولیدات صنایع غذایی از بسیاری صنایع یارانه بگیر همچون خودرو وضعیت بهتر و ارزش افزوده بالاتری برای اقتصاد کشور دارد.

همچنین رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از کشاورزی هراسی در کشور، گفت: متاسفانه این کشاورزی هراسی تا پشت در هیات دولت نیز آمده است و باید از تصویب طرح های مرتبط با آن جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: جنگ آینده بر سر منابع آبی است اما نباید به تدریج جایگاه کشاورزی را به این بهانه کمرنگ کرد. از سوی دیگر برخی مشکلات موجود در بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با آن نیز نباید با هو و جنجال به مردم کشیده شود.