بی توجهی به مردم خوزستان در وزارت نفت

به گزارش افکارنیوز، عبدالله تمیمی با اشاره به قانون مصوب مجلس مبنی بر اینکه باید درصدی از درآمد نفت را به مناطق نفت خیز بدهند گفت: البته درآمد نفت را باید به مناطق نفت خیز برای رفع محرومیت بدهند که متاسفانه تا حالا نداده اند. البته یک مقداری در مصوبات استانی می دهند که می گویند بحثمصوبات کمک به مناطق نفتی است، ولی ما حساب کردیم دیدیم به اندازه آنهایی که باید بدهند، نیست.

وی با تاکید بر محرومیت استان خوزستان افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان نفت، گاز، پتروشیمی، بنادر، سد، آب و منابع بسیاری دارد، اما یکی از محروم ترین استان های ایران است. خوزستان که این همه امکانات دارد، از همه امکانات زیر ساختی محروم است و حتی در بحثجاده سازی هم کمبود دارد.

نماینده شادگان با انتقاد از کم لطفی وزارت نفت به مردم بومی گفت: متاسفانه وزارت نفت هنگامی که می خواهد استخدام کند، نیروهای بومی را زیاد در نظر نگرفته و می گویند آن تخصص هایی که برای وزارت نفت می خواهیم، در استان خوزستان به ندرت گیر می آید.

وی با تاکید بر اینکه هرگز اینطور نیست گفت: امروزه در سطح استان کسانی را داریم که تخصص های خوبی در بخش نفت و گاز دارند. بخصوص در این چند سال دانشجوهای خوبی در بحثنفت و پالایش نفت و اکتشافات تربیت کردیم که اکنون جزو مهندسین کارآمد است. ولی متاسفانه در بحثجذبشان مشکل داریم.

تمیمی در پاسخ به اینکه ایراد در کجاست گفت: شک نداریم که ایراد در مدیریت وزارت نفت و بی توجهی به مردم بومی خوزستان است.
وی در پاسخ به اینکه آیا مسوولان وزارت نفت با مردم خوزستان مشکل دارند گفت: تعجب آور این است که مشکلی ندارند، اما نمی دانم که چرا دیدگاه شان اینطوری است.

نماینده شادگان در خصوص تبعات عملکرد وزارت نفت برای استان گفت: عملکرد وزارت نفت هم تبعات سیاسی، هم بحث امنیتی و هم بحث اقتصادی دارد و در همه زمینه ها به استان خوزستان ضربه می زند. البته نیروهای متخصص بومی خوزستان بیکار نمی مانند و جای دیگر جذب می شوند. اما مساله این است که متخصص نفت باید در بخش دیگری مشغول به کار شود که مصداق این رفتار از بین بردن نخبگان و فرار مغزهاست.