پیشنهاد نفتی ایران به ویتنام چه بود؟

به گزارش افکارنیوز، همزمان با سفر یک هیات تجاری و اقتصادی ویتنام به اولین هاب پتروشیمی ایران در بندر ماهشهر، مسئولان شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارائه پیشنهادهایی خواستار سرمایه گذاری ویتنامی‌ها در طرح‌های پتروشیمی ایران شدند.

قاسم امیری معاون سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه دیدار هیات ویتنامی از طرح‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر با بیان اینکه هم اکنون جذب سرمایه‌گذار مهمترین راهبرد صنایع ملی پتروشیمی و دولت است، گفت: برخی از زیر ساخت‌ها به منظور کاهش هزینه های سرمایه گذاری توسط دولت انجام شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در صنایع پتروشیمی ویتنام تاکنون سرمایه‌گذاری خاصی انجام نشده است، از سرمایه گذاران ویتنامی برای مشارکت در طرح‌های پتروشیمی ایران دعوت کرد و افزود: بهره‌مندی از تمام زمینه و ظرفیت‌ها همچون آب، خاک و غیره می‌تواند به عنوان یک ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.

امیری با تاکید بر استفاده از بسته‌های تشویقی به منظور سرمایه گذاری خارجی ها در صنایع پتروشیمی کشور، بیان کرد: سرمایه گذاران ویتنامی می توانند از مشوقهای دولت جمهوری اسلامی ایران که برای مناطق ویژه در نظر گرفته است استفاده کرده و سرمایه گذاری سودآور و مطمئنی را در این منطقه انجام دهند.

در این نشست " دوان‌دوی خونگ " قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام از آغاز همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و ویتنام در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: سابقه ۴۰ ساله ارتباط کشورهای ایران و ویتنام می طلبد که ارتباطات اقتصادی بیشتری بین این کشورها برقرار باشد و مقدار فعلی ارتباطات تجاری در سطح و شئون این ارتباط نیست.

این مقام ویتنامی همچنین از آمادگی این کشور بای سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی ایران خبر داد و یادآور شد: توسعه تجارت خارجی و انجام سرمایه‌گذاری‌ها مورد تاکید و توافق دو کشور قرار دارد.

قائم مقام اتاق بازرگانی و صنایع ویتنام با توجه به نیازهای کشورش به تامین برخی مواد اولیه مورد نیاز به خصوص در بخش نفت و گاز و مواد پتروشیمی خاطرنشان کرد: در آینده ای نزدیک در این زمینه تفاهم نامهای در قالب یک قرارداد رسمی منعقد می کنیم.