پرفروش‌ترین‌ مانیتورها در ایران کدامند؟

به گزارش افکارنیوز، نیما یزدانی اظهار داشت: طبق اطلاعات رسمی جهانی در چند سال گذشته آمار فروش مانیتور در جهان و ایران افت داشته است؛ اما در یک سال گذشته نیاز به مانیتورها و روند تولید فروش این کالا افزایش یافته است.

این فعال بازار مانیتور درباره بازار مانیتور ایران گفت: بازار مانیتور رومیزی ایران کوچک شده است و به سمت کاربری‌های تخصصی و خاص متمایل شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در بازار ایران چه مانیتورهایی پرطرفدارتر هستند، گفت: بازار ایران بسیار حساس به قیمت است و از این رو کالاهای ارزان‌تر طرفدار بیشتری دارند.

یزدانی با بیان اینکه در ایران مانیتورهای با سایز پایین‌تر بیشترین فروش را دارند، توضیح داد: در گذشته سایز ۱۵ اینچ و سپس سایز ۱۷ اینچ پرفروش‌ترین بودند و اکنون پنل‌های سایز ۱۸.۵ اینچی و ۱۹.۵ اینچی پرفروش‌ترین مانیتورها در ایران هستند.

این تولیدکننده و واردکننده مانیتور درخصوص وضعیت بازار مانیتور در دیگر کشورها، افزود: نیاز کشورهای توسعه یافته با نیاز ایران متفاوت است. در حالیکه در ایران مانیتورهای رده پایین(low - end) پرفروش‌ترین‌های بازار ایران هستند در کشورهای توسعه یافته این طور نیست و حتی این کالاها حذف شده است. در این کشورها مانیتورهایی با پنل بزرگ و قابلیت بیشتر مرسوم است.

وی خاطر نشان کرد: اغلب فروش در ایران از طریق مناقصات و استعلامات است، در گذشته خریدارانی که مانیتور را برای مصرف خانگی تهیه میکردند بیشتر بود اما اکنون با ورود تبلت و نوتبوک با قیمتهای رقابتی در مقایسه با کامپیوتر رومیزی (PC) خریدار نهایی نسبت به گذشته کم شده است اما هنوز خریدار نهایی و مشتری دولتی متقاضی مانیتور هستند.