تمایل سوئیسی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران

به گزارش افکارنیوز، پایگاه اینترنتی «بیلان» در ابتدای این مطلب به سخنان «مانوئل امچ»، از مدیران شرکت ساعت‌سازی ار. جی. رومن ژروم اشاره کرده است که می گوید در محافل تجاری ایران شور و شوق زیادی مشاهده می‌شود.

شرکت تولیدِ قهوه لسموز نیز که از مزارع بزرگ قهوه لشو دو فوند سوئیس بهره برداری می‌کند، در ایران حضور دارد. مارک بلوچ مدیر این شرکت می گوید برای وجهه ما فوق العاده خوب است که در ایران حضور داریم.

در بازار بزرگ تهران نیز یکی فروشندگان چاقوهای ویکتورینکوس و قابلمه های کن‌ریکون را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این، اتفاقی نادر در ایران محسوب می‌شود.

در این پایگاه اینترنتی همچنین تصریح شده است بیشتر شرکت های بزرگ سوئیسی هم‌اکنون در ایران مستقر هستند. اما از ترس مجازات‌های آمریکا ترجیح می‌دهند حضورشان بی سر و صدا باشد. این در حالی است که این شرکت ها مرتکب هیچ اقدام غیرقانونی نشده‌اند زیرا محصولات غذایی، دارویی یا خانگی مشمول مجازات های اعمال‌شده بر ایران به علت برنامه هسته‌ای این کشور نمی‌شوند.

فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک و اتریش هیئت‌های اقتصادی خود را روانه ایران کرده‌اند. ماه سپتامبر گذشته نیز هیئت اقتصادی سوئیس به ایران سفر کرد.

در این مقاله همچنین به جریمه سنگین آمریکا علیه دو بانک فرانسوی و سوئیسی به علت معامله با ایران اشاره شده و آمده است معنای این مجازات ها این است که بدون چراغ سبز ما نمی‌توانید با ایران معامله کنید.

شریف نظام مافی، مدیرعامل اتاق بازرگانی ایران و سوئیس نیز در این باره می گوید ایران معدن طلاست