نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو

به گزارشافکارنیوز،قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش یک میلیون تومانی در بازار به ۳۷.۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۲۰۶ مدل V۸ نیز با ۹۰۰ هزار تومان کاهش، این روزها به قیمت ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت پژو ۴۰۵ نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی در بازار به ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و نوع دوگانه سوز این خودرو نیز با افت قیمت ۵۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت پژو پارس جدید با دو ایربگ نیز به ۳۸ میلیون تومان در روزهای اخیر رسیده و نوع دوگانه سوز این خودرو هم به قیمت ۳۸.۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

همچنین قیمت سمند ال‌ایکس با افت ۲۰۰ هزار تومانی، به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

در مقابل، رانا طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی بوده و هم اکنون به قیمت ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

در روزهای اخیر وانت‌ باردو نیز با افزایش قیمت ۷۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

در عین حال در مورد تیبا باید به ثبات قیمت این خودرو در بازار طی روزهای اخیر و عرضه آن به قیمت ۲۴ میلیون تومان اشاره کرد.

در مورد پراید به عنوان محصول پرفروش سایپا نیز باید به قیمت ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سایپا ۱۱۱ مدل SE در بازار اشاره کنیم، نوع ۱۳۱ این خودرو نیز در حال حاضر به قیمت ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

سایپا ۱۳۲ مدل SE نیز به قیمت ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

طی روزهای گذشته، شاهد افزایش قیمت ۶ میلیون تومانی مگان در بازار بودیم، به طوری که در حال حاضر این خودرو به قیمت ۱۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در مورد وانت پیکاپ دو کابین ریچ نیز باید به قیمت ۶۷ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کرد.

* نوسان بازار خودروهای خارجی


در بررسی بازار خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت پرادو ۴ در اشاره کرد که قیمت این خودرو را به ۳۸۰ میلیون تومان رسانده است.

در مقابل، کرولا با کاهش قیمت ۵ میلیون تومانی این روزها به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

کمری مدل ۲۰۱۵ نیز در بازار ۱۶۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

لندکروز مدل ۲۰۱۴ با افزایش قیمت ۹۰ میلیون تومانی، به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که دلیل افزایش قیمت چشمگیر آن، ممنوعیت کامل واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی است.

قیمت یاریس هاچ‌بک همچنین در روزهای گذشته با افزایش ۳ میلیون تومانی به ۹۵ میلیون تومان رسیده و تیانا با ۴ میلیون تومان افزایش قیمت، این روزها به قیمت ۱۵۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت اسپورتیج نیز با کاهش ۲ میلیون تومانی در بازار، به ۱۴۶ میلیون تومان رسیده و در مقابل، لکسوس RX۳۵۰ نیز با رشد قیمت ۵۰ میلیون تومانی، به قیمت ۵۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

بنز C۲۰۰ با کاهش قیمت ۵ میلیون تومانی، این روزها به قیمت ۲۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت هیوندایی I۲۰ با رشد ۲ میلیون تومانی در بازار به ۸۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت سانتافه فول مدل ۲۰۱۵ در بازار به ۱۹۸ میلیون تومان و سوناتا مدل ۲۰۱۴ نیز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به ۱۴۰ میلیون تومان رسیده است.

نوسان قیمت خودرو در بازار در حالی ادامه دارد که اختلاف قابل توجهی بین قیمت کارخانه‌ای و بازار آزاد تندر ۹۰ وجود دارد به طوری که تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو با دو ایربگ در بازار ۴۳ میلیون تومان، پارس تندر ۴۴ میلیون تومان و تندر با گریبکس اتوماتیک تولید ایران خودرو ۵۳ میلیون تومان معامله می شوند.

قیمت کارخانهای تندر ۹۰ اتوماتیک تولید ایران خودرو ۴۴ میلیون تومان، پارس تندر ۹۰ (فیس لیفت تندر) ۳۸ میلیون تومان و تندر ۹۰ مدل E۲ پارس خودرو ۳۶ میلیون تومان است و البته هنوز در مورد هیچ یک از مدلهای تندر ۹۰، هیچ قیمتی به تصویب شورای رقابت نرسیده است.