اوضاع اقتصادی اروپا در حالت سکون
به گزارشافکارنیوز؛ سر خط مهمترین عناوین اقتصادی دنیا در ۲۴ ساعت گذشته به شرح ذیل است:

بی بی سی: شاخص سهام بازارهای آسیا به لطف اقدام شگفت انگیز چین مبنی بر کاهش نرخ بهره بالا رفت.

رویترز: اوضاع اقتصادی اروپا نزدیک به دو سال است که در حالت سکون است.

خبرگزاری روسیه: در حدود ۴۰ کشور آماده همکاری با " اتحادیه اقتصادی اروپا - آسیا " برای ایجاد منطقه آزاد تجاری هستند.

فایننشال تریبون: احتمال برگشت شیلی به شرایط اقتصادی معنی دار با وجود تورم، امری بعید است و این اوضاع نابسامان تا ماه‌های اولیه ۲۰۱۵ میلادی ادامه دار خواهد بود.

فربس: نرخ تورم در هند به ۵.۵ دهم درصد رسید که پایین ترین میزان در پنج سال اخیر است. این نرخ در سال گذشته میلادی ۱۱ درصد گزارش شده بود.

رویترز: بانک مرکزی چبن در حال آماده شدن برای پایین آوردن مجدد نرخ بهره و همچنین تسهیل کردن شرایط وام گرفتن است که در پی آن، نگرانی هایی برای سقوط قیمت‌ها، ورشکسته شدن بعضی از بنگاه‌های اقتصادی، عدم پرداخت بدهی‌ها و صدمات شغلی وجود دارد.

فایننشال تریبون: درآمد دولت لبنان در سال جاری میلادی دو رقمی شد و به عدد ۱۰.۶ میلیارد دلار رسید که سال قبل از آن ۹.۲ میلیارد دلار گزارش شده بود.

خبرگزاری فرانسه: شاخص " اطمینان کسب و کار " در بزرگترین اقتصاد منطقه یورو یعنی آلمان بالا رفت و این می تواند نقطه روشنی در روند رشد اقتصادی این کشور کلیدی در اروپا باشد.

فایننشال تریبون: شرکت نفت و گاز انگلیس اعلام کرد: برای استخراج نفت و گاز احتمالی در آب‌های بریتانیا نیاز به سرمایه گذاری ۱ تریلیون پوندی است.

وزیر دارایی روسیه: روسیه سالانه در حدود ۴۰ میلیارد دلار به علت اعمال تحریم‌های غرب علیه این کشور از دست می دهد.

سی ان بی س: شاخص " اطمینان کسب و کار " در جهان به پایین ترین حد خود در ۵ سال اخیر رسیده و نشانه های آن در نگرانی شرکت‌ها در بخش سرمایه گذاری و استخدام است.

اینوستمنت یوروپ: تجارت خارجه مازاد بر نیاز ایتالیا با کشورهای غیر اروپایی به بالاترین سطح خود در ۲۱ سال اخیر رسیده و در ماه اکتبر ۵.۰۱ میلیارد دلار گزارش شده است.