اگر فشار اقتصادی اهمیت داشت ایران توافق میکرد
به گزارشافکارنیوز؛ روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به قلم " دیوید ایگناتوس " نوشت: مذاکره کنندگان روز دوشنبه با تمدید هفت ماهه تلاشهایشان جهت دستیابی به یک توافقنامه جامع موافقت کردند. آنها هنوز در مورد برخی جزئیات اختلاف نظر دارند و هیچیک طرف خواهان شکست مذاکرات نیست.

وی افزود: یکسال قبل که من در تهران بودم. محمد جواد ظریف وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران به من گفت که یک توافق نهایی می تواند مسیر روابط ما با غرب را تغییر دهد. با گذشت یکسال با وجود پیشرفت در مورد بسیاری جزئیات فنی که چارچوب یک توافقنامه را تشکیل خواهد داد، هنوز شکاف هایی وجود دارد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که ما در روزهای آخر مذاکرات شاهد طرح ایده های جدیدی بوده ایم که می تواند به حل و فصل سخت ترین مسائل کمک کند.

گفته می شود مذاکره کنندگان آمریکایی در حال کار بر روی بخش هایی از یک توافقنامه اند - شامل تعداد سانتریفیوژهای ایران، میزان ذخیره(مواد غنی شده) شان، مدت زمان توافقنامه، چارچوب نوسازی(برنامه شان) در آینده، رویه های راستی آزمایی -.

درپایان این گزارش آمده است: تحریم ها همچنان باقی است، قیمت نفت پایین است. اگر فشار اقتصادی آنقدر اهمیت داشت، ایران وارد توافق می‌شد.